رامبد جوان و برنامه خندوانه تاکنون نشان داده‌اند، می‌خندانند، اما به کسی نمی‌خندند و قصد توهین به فردی را هم ندارند. جناب خان با همه شوخی می‌کند ـ بیشتر از همه با خود رامبد جوان ـ اما به کسی توهین نمی‌کند و از مرزهای تعیین شده هم فراتر نمی‌رود.
کد خبر: ۸۳۷۴۶۶
مصادره خنداننده‌‌های برتر، ممنوع!

شاید به همین دلیل است که بازیگران سختگیری مانند حمید فرخ‌نژاد و رویا نونهالی به خندوانه می‌آیند و اتفاقا دل به دل جناب خان می‌دهند و با او همراه می‌شوند و سیاستمداری مانند حدادعادل هم مکمل شوخی‌‌های جناب خان می‌شود و برنامه‌ای دیدنی را شکل می‌دهد.

در چنین فضایی، خندوانه مسابقه‌ای طراحی می‌کند که اساس آن خنداندن، شوخی و طنز است. شرکت‌کنندگان به کار خود وارد هستند و چون در تلویزیون و سینما زیاد کار کرده‌اند، خطوط قرمز را خوب می‌شناسند و می‌دانند تا کجا باید پیش بیایند، اما در خارج از مسابقه خنداننده برتر و در بین مردم دارد اتفاقات دیگری رخ می‌دهد که چندان هم به خود مسابقه ربطی ندارد.

واکنش‌ها به شرکت‌کنندگان و یارگیری و رای‌گیری برای آنها کمی از حالت شوخی خارج شده و دارد کم‌کم جدی می‌شود و همین کار را خطرناک می‌کند. این خطر وقتی بیشتر می‌شود که ماجرا شکل و شمایل سیاسی و جناحی می‌گیرد و توهین هم چاشنی آن می‌شود.

در دنیای رسانه‌‌ای امروز که شبکه‌های اجتماعی، گستره‌ زیادی را از آن خود کرده‌اند، موج‌سواری تعدادی از آدم‌های حاشیه‌ساز بیشتر به چشم می‌آید.

این موج‌سواری برای برنامه‌ای مانند خندوانه از زمان حضور رضا شفیعی‌جم در مسابقه شروع شد و باعث شد شفیعی‌جم از طرفدارانش بخواهد که اجازه بدهند مردم به هر کسی که دوست دارند، رای بدهند.

طرفداران علیرضا خمسه هم بعد از حضور او در این مسابقه، واکنش‌های متفاوتی نشان دادند و برخی تحلیل‌های خوبی هم نوشتند که چطور می‌شود مردم به خمسه که کلی برای مسابقه طراحی کرده بود، رای ندهند و به رضویان که هیچ چیزی برای ارائه نداشت، رای دهند؟

اما حضور امین حیایی و امیرمهدی ژوله در خندوانه جمعه ‌شب، واکنش‌های بسیار متفاوتی به دنبال داشت.

گروهی در فضای مجازی تلاش می‌کنند هر کدام از این کمدین‌‌ها را به نفع خود مصادره کنند! بدون این‌که توجه داشته باشند حیایی و ژوله فقط کمدین هستند و مسلما به جناح و گروهی وابسته نیستند و حقشان نیست که رگبار انواع توهین به سمت آنها شلیک شود.

امین حیایی بازیگر است. او در فیلم‌هایی مانند اخراجی‌ها و قلاده‌های طلا هم بازی کرده است. در زمان اکران این فیلم‌ها هم توهین‌‌های زیادی شنیده، حتی در دوره‌ای بنا به گفته خودش به حاشیه رفته است و حالا انصاف نیست که برای حضورش در خندوانه بازهم مورد شماتت قرار گیرد و گروهی فضای مجازی را پر کنند، از این جمله که «به حیایی رای ندهید، چون در فیلم قلاده‌های طلا بازی کرده است».

حضور او در مسابقه خنداننده برتر و گرفتن بیشترین رای در دور اول این مسابقه نشان از محبوبیت این بازیگر در بین مردم و استندآپ کمدی خوبی بود که اجرا کرد. در این مسابقه خاطره‌هایش را به شکل بامزه‌ای تعریف کرد و امتیاز گرفت.

حال این امتیازگیری چه ربطی به قلاده‌های طلا دارد، فقط از دست کسانی برمی‌آید که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و این بازیگر را به نام خود مصادره کنند.

حیایی دیروز متنی به خبرآنلاین داد که در آن نوشته بود: از هرگونه بی‌احترامی بپرهیزیم و تلاش کنیم مهر را به چشم‌های هم هدیه کنیم.

امیرمهدی ‌ژوله هم طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد، اما شوخی او با دو تا از خواننده‌های زیرزمینی طرفداران این خواننده‌‌‌ها را به واکنش واداشته و آنها به سبک خودشان توهین‌هایی را نثار ژوله کرده‌اند تا در اصطلاح مقابله به مثل کرده باشند، اما واکنش هر دوی این خواننده‌ها به ژوله نشان داد که هر دو نفرشان برعکس طرفدارانشان ظرفیت خوبی برای شوخی دارند. آنها تلویحا به ژوله گفته‌اند که خنداندن مردم خوب است، حتی اگر به ازای شوخی با آنها باشد.

ژوله هم دیروز با خبرآنلاین صحبت کرد و از مردم خواست به تخریب امین‌ حیایی پایان دهند.

طاهره آشیانی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
......
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
۰
۰
جام جم جان گفتم ژوله كمدین نیست یه ادم بی مزه ... چرا نظرمو نذاشتید؟ حالا شما چرا ناراحت شدید؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها