جام جم ورزشی: سایت huffingtonpost به بهانه گلزنی وین رونی در بازیهای تیم ملی انگلیس سراغ مقایسه آمار او با علی دایی رفته است
کد خبر: ۸۳۶۳۰۵
رونی خوب است اما علی دایی نمی شود!

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از آی اسپورت ، علی دایی سوژه گزارش متیو اسمیت نویسنده سایت «huffingtonpost» انگلیس شده است. دلیلش؟ الان خدمتتان عرض می کنیم.

داییاسمیت در گزارش جدید خود به آمار گلزنی وین رونی در بازیهای ملی اشاره کرده و اینکه مهاجم منچستر یونایتد موفق شده در 107 بازی با پیراهن تیم ملی انگلیس، 50 گل به ثمر برساند. رونی به زودی می تواند رکورد تعداد بیشترین بازی در تیم ملی انگلیس را از آن خود کند و دیوید بکام با 115 بازی ملی و پیتر شیلتون با 125 بازی ملی را پشت سر بگذارد.

رکورد دیگری که رونی قطعا دوست دارد آن را به نام خود ثبت کند رکورد بهترین گلزن بازیهای ملی در اروپاست. این رکورد در حال حاضر به فرانس پوشکاش اختصاص دارد که 84 گل ملی به ثمر رسانده و میروسلاو کلوزه هم در 137 بازی ملی، 71 گل زده است. از طرف دیگر رابی کین ایرلندی هم 67 گل در 142 بازی به ثمر رسانده است.

از اینجا به بعد گزارش «huffingtonpost» جالب می شود چرا که علی دایی هم وارد ماجرا می شود. اسمیت در ادامه مطلب خود به این نکته اشاره کرده که رونی برای رسیدن به رکورد یک بازیکن کار بسیار سختی دارد و آن کسی نیست جز علی دایی که بهترین گلزن بازیهای ملی دنیا محسوب می شود و در 149 بازی توانسته 109 گل به ثمر برساند.

رکورد گلزنی دایی عجیب و تا حدودی ترسناک است چرا که مهاجم سابق بایرن مونیخ، در سالهای 1996 و 2000 توانسته بیشتر از تعداد بازیهای ملی اش در آن سال، گل بزند. او در سال 96، در 18 بازی 22 گل زد و سال 2000 هم 20 گل در 19 بازی به ثمر رساند. البته قدرت تیم های آسیایی اصلا به پای حریفان اروپایی تیم ملی انگلیس نمی رسد

دایی اولین بار موفق شد جلوی چین تایپه دو بار گلزنی کند و رکورد پوشکاش را در بازی مقابل لبنان شکست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها