یک متخصص تغذیه، التهاب روده، پوکی استخوان و کم خونی را بخشی از عوارض رژیم گیاه‌خواری در طولانی مدت عنوان کرد.
کد خبر: ۸۳۵۹۵۹
عوارض گیاهخواری طولانی مدت

دکتر یحیی پاسدار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه انسان موجودی همه چیزخوار است، گفت: دستگاه گوارش انسان طوری آفریده شده که قادر است از تمام مواد خوراکی اطراف خود استفاده کند.

وی افزود: دستگاه گوارش متناسب با نیازهای بدن انسان طراحی شده تا بتواند هر آنچه که بدن به آن نیاز دارد را تامین کند و در همین راستا به هیچ عنوان نمی‌توان انسان را موجودی گیاهخوار صرف دانست، زیرا نیازهای بدن و نوع طراحی سیستم گوارش بدن طوری است که گیاه‌خواری صرف برای آن جوابگو نیست و باید در کنار منابع گیاهی از منابع حیوانی نیز استفاده شود.

پاسدار اظهار کرد: تحقیقات علمی نیز رژیم گیاهخواری صرف را تایید نمی‌کند و این نوع رژیم تنها برای دوره‌ای کوتاه آن هم برای افرادی که کلسترول بالا، مشکلات کبدی یا مشکلات قلبی و عروقی دارند، توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه، التهاب روده، مشکلات گوارشی، کم خونی و کمبود آهن و ویتامین B12 که تنها منبع حیوانی دارد را از جمله عوارض رژیم گیاه‌خواری در طولانی مدت عنوان کرد.

پاسدار افزود: متاسفانه افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند علاوه بر گوشت و فرآورده‌های گوشتی، از لبنیات و محصولات دامی دیگر استفاده نمی‌کنند و همین امر این افراد را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان و مشکلات اسکلتی - عضلانی و عدم رشد مناسب بدن قرار می‌دهد.

وی در همین راستا توصیه کرد، افراد به طور جد از گرفتن این رژیم خودداری کنند و چنانچه قصد دارند برای مدت کوتاهی از این رژیم جهت بهبود برخی بیماری‌ها مانند مشکلات قلبی و کبدی و کلسترول بالای خون استفاده کنند، حتما با پزشک خود مشورت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها