دزد ناشی زمانی که قصد اوراق کردن کپسول صد کیلویی را داشت، نمی‌دانست انتشار گاز کلر 100 نفر از اهالی را راهی بیمارستان می‌کند.
کد خبر: ۸۳۵۴۱۰
دزد ناشی، 100 روستایی را به بیمارستان فرستاد

به گزارش جام‌جم، ساعت 21 و 20 دقیقه شنبه اهالی روستا قلعه‌چنعان شهرستان کارون متوجه بوی ناخوشایند گاز کلر در فضا شدند. چند نفر از اهالی روستا با استنشاق گاز کلر دچار مشکل تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

اهالی منطقه با توجه به وخامت اوضاع بلافاصله ماجرا را به نیرو‌های پلیس و آتش‌نشانی اطلاع دادند. تیم‌های امدادی و پلیس پس از حضور در محل متوجه شدند، انتشار گاز کلر در روستا باعث مسمومیت اهالی شده است که شناسایی عامل انتشار گاز در دستور کار ماموران قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، عامل انتشار این گاز سارق جوانی است که با تخلیه کپسول ۱۰۰ کیلویی گاز کلر در فاصله بین دو روستای قلعه‌چنعان کوچک و بزرگ از توابع شهرستان کارون، باعث رها شدن این گاز سمی شده و با این اقدام افراد زیادی را دچار مسمومیت کرد‌ه است.

ماموران با شناسایی این فرد بلافاصله او را دستگیر و سیلندر 100 کیلویی گاز کلر را از محل دور کردند.

سارق جوان بعد از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: من سیلندر گاز را از پارکینگ یک ساختمان دزدیدم تا آن را به خریداران ضایعات آهن بفروشم. نمی‌دانستم که این کپسول، سیلندر 100 کیلویی گاز کلر است و انتشار گاز آن برای مردم ضرر دارد. آن را بعد از سرقت به گاراژ ضایعات بردم تا بعد از تکه‌تکه کردن بفروشم ولی با اولین ضربه‌ای که به آن زدم گاز کلر از آن به بیرون منتشر شد.

سارق پس از اعتراف به جرم خود، برای تحقیقات بیشتر تحویل ماموران پلیس آگاهی شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان در این باره به جام‌جم گفت: با اطلاع‌رسانی اهالی، نیروهای پلیس و امدادی بلافاصله در محل حاضر شده و همه آسیب‌دیدگان را با استفاده از آمبولانس به بیمارستان‌های امام، رازی، گلستان و سینای اهواز انتقال دادند.

سرهنگ سید رحمان موسوی گفت: بسیاری از آنها به‌ صورت سرپایی درمان شده ولی تعدادی نیاز به مراقبت بیشتری داشتند که در بیمارستان تحت درمان هستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی شهرستان کارون عامل انتشار گاز و صاحب گاراژی را که کپسول از پارکینگ وی به سرقت رفته بود شناسایی کردند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان تاکید کرد: برخی افراد در فضای مجازی با انتشار اخبار بی‌اساس علت این حادثه را نشت گاز کلر از مخزن صنایع فولاد مطرح کردند. با توجه به شواهد موجود، مشاهدات عینی اهالی روستا، دستگیری متهم و اعتراف صریح وی، انتشار گاز کلر از مخزن صنایع فولاد صحت نداشته و دروغ است.

موسوی با اشاره به مسمومیت 100 نفر در این حادثه گفت: با عامل حادثه به‌شدت برخورد خواهد شد تا دیگر شاهد تکرار چنین وقایعی نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها