جام جم ورزشی: علیرضا کریمی مدال برنز رقابت های کشتی آزاد جهان را به گردن آویخت.
کد خبر: ۸۳۴۵۴۰
مدال برنز جهان بر گردن علیرضا کریمی

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فدراسیون کشتی ، در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2015 که در لاس وگاس آمریکا در حال برگزاری است،علیرضا کریمی آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران در دیدار ره‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف میهایل پترو گانیف قهرمان جهان در سال 2010 از بلغارستان رفت و در پایان موفق شد حریف کهنه کار خود را با نتیجه 12 بر صفر از پیش رو بردارد و گردن آویز برنز جهان را از آن خود کند.

کریمی جوان که مدال طلای بزرگسالان آسیا را در کارنامه خود دارد و برای نخستین بار بود که در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان حضور پیدا کرده بود، پیش از این در دور نخست به مصاف امید جان عثمان اف از ازبکستان را 11 بر صفر شکست داد سپس در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل پیتر یانولوف از مولداوی به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 14 بر 7به برتری برسد .

نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران در ادامه، در سومین مصاف خود و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل وایل هینو فنلاندی با نتیجه 10بر صفر پیروز شد و در یک چهارم نهایی نیز مقابل ابراهیم آلداتوف از اوکراین دارنده مدال طلای جهان در سال 2013 و نایب قهرمان 2011 جهان 16 بر 4 به برتری دست یافت و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل عبدالرشید سعداله‌یف دارنده مدال طلای 2014 جهان از روسیه با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند.

دیگر نماینده ایران در روز دوم این رقابت‌ها عباس طحان در وزن 97 کیلوگرم است که او نیز برای کسب مدال برنز به مصاف پائولو اولینیک از اوکراین خواهد رفت.

بهنام احسان پور نیز در وزن 61 کیلوگرم که وزنی غیر المپیکی است، با باخت مقابل حریف اوکراینی در همان مبارزه نخست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در روز نخست این رقابت‌ها نیز سید احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم مدال برنز جهان رااز آن خود کرد.

تاکنون سید احمد محمدی،علیرضا کریمی و عباس طحان با کسب این نتایج موفق به گرفتن سهمیه المپیک 2016 ریو شده اند.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و در روز پایانی،حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 70 کیلوگرم،علیرضا قاسمی در وزن 74 کیلوگرم و پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم برای کشتی آزاد ایران به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها