محققان دانشگاه هاروارد و استنفورد تاثیر استرس کاری بر سلامت افراد را مورد بررسی قرار داده و یافته های خود را در مجله علوم رفتاری و انجمن سیاست منتشر کردند.
کد خبر: ۸۳۳۹۳۸
استرس کاری تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت انسان دارد

به گزارش مهر، در خصوص برخی از پیامدهای مربوط به استرس بر سلامت، از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و آلزایمر مطالعاتی صورت گرفته است.

براساس نظر سنجی انجمن روانشناسی آمریکا (APA) پول علت اصلی تنش و استرس در ایالات متحده است. دومین عامل استرس نیز کار است و ۶۰% مردم معتقدند کار به عنوان یک عامل اصلی استرس محسوب می شود.

تلاش های سیاست مدارانه برای مقابله با هزینه های روزافزون سلامت و پیامدهای بد سلامت در ایالات متحده تا حد زیادی اثرات روانی عوامل استرس زا در محل کار (مانند خواسته های بالای کاری، عدم امنیت اقتصادی و ساعت کار طولانی) را نادیده می گیرد.

محققان در مطالعه جدید خود متاآنالیزی از ۲۲۸ مطالعه را که در مورد اثرات عوامل استرس زای متعدد کاری - مانند عدم امنیت شغلی، مشکلات کاری در خانواده، نیازهای بالای شغل و ساعت کار طولانی- بر پیامدهای سلامت بود، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان داد که کارمندانی که با خواسته های کاری بالا روبرو هستند،۵۰ درصد بیشتر از سایرین دچار مشکلات سلامت می شوند. امنیت شغلی عاملی است که منجر به افزایش ۵۰ درصدی خطر مربوط به سلامت جسمی و روانی می شود، در حالی که ساعت کار طولانی با افزایش ۲۰ درصدی خطر مرگ و میر در ارتباط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها