رییس انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی:

منتظر ارزان شدن لوازم خانگی نباشید حتی با لغو تحریم‌ها

رییس انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی با بیان این‌که در شرایط فعلی دلیلی برای کاهش قیمت‌ها وجود ندارد، گفت: قیمت لوازم خانگی کاهش نمی‌یابد و مردم در این شرایط منتظر ارزان شدن این کالاها نباشند.
کد خبر: ۸۳۳۳۰۰
منتظر ارزان شدن لوازم خانگی نباشید حتی با لغو تحریم‌ها

به گزارش ایسنا، محمدرضا دیانی امروز - دوشنبه - در نشستی خبری با بیان این که هزینه حامل‌های انرژی، نرخ مالیات بر ارزش افزوده، قیمت ارز و دیگر موارد تاثیر‌گذار بر تولید افزایش داشته است، اظهار کرد: در این شرایط چرا مردم باید این تحلیل را داشته باشند که کاهش قیمت داشته باشیم؟

وی با بیان این‌که قیمت ارز مبادله‌ای نزدیک به 3000 تومان شده است، ادامه داد: امیدی به کاهش قیمت ارز نیست و اصولا کسی هم نباید انتظار داشته باشد در این شرایط دولت قیمت ارز را کاهش دهد.

رییس انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به ایجاد برخی کمپین‌ها برای نخریدن کالای داخلی اظهار کرد: اصولا نخریدن‌ها باعث افزایش قیمت می‌شود، چراکه هزینه صنعت را بالا برده و تولید‌کننده هزینه‌ای را که نتوانسته سرشکن کند در آینده در قیمت کالا سرشکن خواهد کرد.

دیانی با بیان این‌که هیچ مکانیزمی برای کاهش قیمت‌ها نداریم، گفت: حتی صنایع پتروشیمی و دیگر صنایعی که مواد مورد نیاز صنایع بالا‌دستی را تامین می‌کنند قیمت‌هایشان را براساس نرخ ارز حساب می‌کنند.

وی افزود: بحث تحریم‌ها در سال‌های گذشته خود را در قالب افزایش نرخ ارز نشان داد و با توجه به این‌که نرخ ارز کاهش پیدا نکرده است نمی‌توان انتظار داشت که با لغو تحریم‌ها، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کند.

رییس انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا در سال‌های گذشته همه افزایش قیمت‌ها از سوی تولید‌کنندگان به زلف تحریم گره زده شد؟ گفت: در زمان تحریم‌ هزینه مبادلات ارزی بالاتر می‌رفت و اگر امروز با لغو تحریم‌ها این هزینه کاهش پیدا کرده، در اصل به نفع دولت و بانک مرکزی است تا تولید‌کننده.

دیانی با بیان این‌که نباید بحث‌های کارشناسی را با بحث‌های سیاسی مخلوط کرد، ادامه داد: موضوع اخیری که در مورد خودرو پیش آمد باعث شد تا این موضوع وارد مسائل سیاسی شود، اما حتی اگر یکی از صنایع ما مشکلی دارد نباید آن را به کل صنعت کشور تعمیم دهیم.

رییس انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی افزود: وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را اینگونه زیر سوال می‌بریم یعنی تضعیف صنعت ملی؛ بنابراین اگر صنعت خودروی ما اشکال دارد نباید آن را برآیند کل صنایع داخلی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
مثل اینكه تو هم یك چیز ات مشه ها؟آسیا به نوبت .حال خودرو سازا گرفته شده حالا تو دور بر می داری كه عقب نیافتی ؟خاطرت جمع باشه این شتر در خانه همه میتون بخوابه
بازم خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
مورچه چیه كه كله پاچ اش باشه ؟ برو اندازه خودت حرف بزن او كه فرغون ساز بود به این حال و روز افتاده وای به حال تو اگه برات كمپین تشكیل بدیم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
هركی برا خودش ریس شده بی قانونی چقد اگه ریس جمهور میشدم با مردم این طوری حرف میزدید مینداختموتون تو آتیش تا درس عبرت بشه برا سایر مسولین.یكیشون قلدری میكنه بقیه هم جو میگیرتشون صبر كنید روزگار درس خوبی بهتون میده.میخواد بیاد پایین میخواد 70 سال نیاد پایین.اگه لوازم خانگی نگیریم نمیمیریم.
جللال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
چقدر پرو و وقیح با ملت صحبت میكنی انگار ملت گفتن ارزان كن ............نكن مهم نیست
... حالا شما ترسیدی كه لوازم احتكار كرده داخل انبارها ارزان شود شما ضرر میكنی ..............كی بفكر ملت هیچ كس
موقع انتخابات نزدیك میبینم كه باز دم از ارزانی بزنند ولی دیگه ان باور به وعده ها رو لولو برد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها