محمدحسین لطیفی درباره لزوم راه‌اندازی شهرک سینمایی جدید گفت: من خودم جزو کسانی بودم که خیلی دنبال این قضیه دویدم تا اتفاق بیفتد، چون معتقدم جای کاملا مناسبی برای شهرک سینمایی باید انتخاب شود.
کد خبر: ۸۳۲۵۰۰
نمایشگاه بین‌المللی را شهرک سینمایی کنید

به گزارش ایسنا، این کارگردان با اشاره به استاندارد نبودن شهرک سینمایی غزالی یادآور شد: در حال حاضر شهرک سینمایی غزالی اصلا استاندارد نیست.

زمانی که می‌خواهیم در آنجا کار کنیم صدای کامیون و تریلی می‌آید، از آن طرف صدای هواپیماهایی که از فرودگاه مهرآباد بلند می‌شوند؛ این شهرک سینمایی در جای بسیار بدی واقع شده است.

وی درباره شهرک سینمایی دفاع مقدس نیز یادآور شد: شهرک سینمایی دفاع مقدس هم که فرودگاه امام(ره) کنارش است‌، آن هم در جای غلطی واقع شده است.

ما باید جایی حساب شده در نزدیکی تهران برای شهرک سینمایی داشته باشیم و این انتخاب آگاهانه باشد.

شهرک سینمایی غزالی

کارگردان سریال تاریخی «نردبام آسمان» گفت: خیلی مضحک است که ما هر دوره درباره این اتفاق - لزوم راه‌اندازی شهرک سینمایی جدید و استاندارد - صحبت می‌کنیم اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. من حتی فراتر از این رفتم و تقاضا کردم که نمایشگاه بین‌المللی تهران را در اختیار تلویزیون و فارابی قرار دهند. تمام این سالن‌ها می‌تواند ما را در ساخت سریال‌، پرده سبز‌ و استودیویی کار کردن صنعتی کند. اما نمی‌دانم چرا بحث‌های زیادی وجود دارد که بشود یا نشود؛ مگر چه عیبی دارد.

لطیفی افزود: این مجموعه که می‌خواهد از تهران بیرون برود و نمایشگاه بین‌المللی هم در کنار تلویزیون است چه عیبی دارد نیمی از آن را به ارشاد بدهند و نیم دیگرش را به تلویزیون و حتی به بخش خصوصی اصلا مشکلی ندارد.

وی اظهار کرد: مجموعه نمایشگاه بین‌المللی را بهترین مکان برای تولید کارهای سینمایی و تلویزیونی عنوان کرد و گفت: متاسفانه کسی نمی‌خواهد این کار را انجام دهد شاید زمینش گران است و به درد خیلی از دوستان می‌خورد. اما یک بار دیگر به فرهنگ فکر کنید.

لطیفی در ادامه گفت‌وگوی خود در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است پس از سریال «تنهایی لیلا»، ساخت سریال جدیدی را شروع کند‌، اظهار کرد: هیچ چیز من برای خود من هم معلوم نیست اما ترجیح من ساخت یک کار دفاع مقدسی برای سینماست اما اگر بودجه‌اش آماده نشود نمی‌توان کاری کرد.به قول دوستی حداقل لطیفی خودش را در سینمای دفاع مقدس یک بار به شکل جدی ثابت کرده است.اگر «روز سوم» یکی از کارهای شاخص جنگی ماست پس لطیفی چقدر باید بگوید که بودجه می‌خواهم و می‌خواهم یک جنگ شهری دیگر بسازم.

وی افزود: فکر نمی‌کنم بالاتر از یک میلیارد کسی پول بگذارد. با یک میلیارد فیلم شهری هم نمی‌شود ساخت اما امیدوارم دوستان من کمی دلسوزانه‌تر به مجموعه کارهای دفاع مقدس فکر کنند.

لطیفی گفت: اینها برگ‌هایی از تاریخ ماست و اگر بمیرم ممکن است نوه من زمان دفاع مقدس را نفهمد. روزهای آخر است ما که هنوز نمرده‌ایم بگذارید چند کار دیگر دفاع مقدسی بسازیم و آن را در صفحات تاریخ ایران به جای بگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها