معاون کنسولی و امور مجلس وزیرامور خارجه:

خرید خدمت مشمولان متولد ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ اجرایی می‌شود

معاون کنسولی و امور مجلس وزیرامور خارجه در واکنش به تکذیب سخنانش ازسوی ستادکل نیروی‌های مسلح درباره امکان خرید سربازی برای مشمولان غایب متولد ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ گفت: طبق بند (ط) ماده واحده قانون بودجه، همه این غایبان داخل وخارج از کشور تا پایان سال فرصت دارند با پرداخت جریمه غیبت، معافیت بگیرند.
کد خبر: ۸۳۲۲۳۷
خرید خدمت مشمولان متولد ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ اجرایی می‌شود

حسن قشقاوی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به مصاحبه روز چهارشنبه خود با همین خبرگزاری که با واکنش و تکذیب ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد، افزود: من نمی‌دانم کدام بخش از اظهارات بنده تکذیب شده است، به خاطر اینکه آنچه که من گفتم، الان هم تاکید می‌کنم دقیقا حرف بند ط ماده واحده قانون بودجه است.

وی تاکید کرد: یک بار دیگر تکرار می‌کنم، کسانی که از سال 1355تا 1367 به عنوان مشمولان غایب به حساب می‌آیند، در ازای پرداخت مبلغی می‌توانند معافیت کسب کنند.

معاون کنسولی وزیرامور خارجه گفت: در قانون آمده است خرید جریمه مثلا غیبت، ما گفتیم خرید خدمت اما نتیجه هر دو یکی است، یعنی هردو بازمی‌گردد به معافیت.

وی افزود : کسانی که در آن مقطع تاریخ که عرض کردم، بیش از هشت سال غایب مشمول بوده اند، می‌توانند به اِزای پرداخت جریمه دوران غیبت، معافیت کسب کنند، حالا اسم این را می‌خواهید بگذارید خرید خدمت که ما محترمانه اش را گفتیم، ممکن است بعضی از واژه جریمه استفاده کنند که تفاوتی ندارد.

قشقاوی از تماس تلفنی خود با سردار کمالی در ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: تلفنی از نیویورک با ایشان تماس گرفتم و تفاوت عرض خود با ایشان را پرسیدم که چیست؟ به ایشان گفتم که صحبت من هیچ تفاوتی با مطلب شما ندارد چون من نص قانون را اعلام کرده ام بنابراین نه تنها هیچ تفاوت ماهوی نداشت بلکه اصلا جای تکذیب نداشت، حرف ما و ایشان هم دقیقا یکی است، یعنی همان تکذیبیه‌ای که اعلام کرده اند، تائید گفته‌های ما است، فقط تفاوت در دو واژه است، من گفتم خرید خدمت و ایشان گفته اند جریمه دوره غیبت.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امورخارجه درباره شمولیت این قانون به غایبان مقیم خارج یا داخل ایران نیز گفت: این قانون هم شامل خارج و هم شامل داخل می‌شود. ما در وزارت خارجه مرداد ماه امسال بخشنامه کردیم و اطلاعیه را به همه نمایندگی‌های خارج از کشور ابلاغ کردیم.

قشقاوی این تکذیبیه و اختلاف برداشت از واژه‌ها را نشانه ضعف اطلاع رسانی در این قانون دانست و گفت: حداقل انعکاسی که این خبر داشت، این بود که متوجه شدیم تاکنون خوب اطلاع رسانی نشده است.

وی بار دیگر از هموطنان خارج از کشور خواست تا دیر نشده و مشمول این بند هستند، سریع تر با خرید جریمه دوره بخشودگی، برای فرزندان خود معافیت بگیرند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: این بخشنامه ابلاغ و اجرایی شده است و روزانه نمایندگی‌های ایران در سراسر جهان پذیرای متقاضیان هستند.

قشقاوی درباره مهلت این بخشنامه گفت: فعلا تا پایان امسال است که بعد از شهریور این تمدید شده و تحت عنوان بند «ط» در ماده واحده قانون بودجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها