رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در میان مسائلی که در جلسات اجلاس خبرگان مطرح شد نگرانی نسبت به امور فرهنگی و جامعه احساس می شد و برخی از دوستان با جدیت نسبت به وضع بد فرهنگی جامعه گله می کردند.
کد خبر: ۸۳۱۹۷۰
نگرانی از اوضاع فرهنگی جامعه و ارتباط نا متعارف پسران  و دختران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیت الله محمد یزدی در جلسه اختتامیه هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم فقط در اجتماعات نماز جمعه، اعتکاف و جاهایی که برای نظام نیاز است حاضر می شوند و نظام را دوست دارند اما دشمن با استفاده از وسایل ارتباطی امروزی مانند شبکه های ماهواره ای که تسهیل کننده و نشردهنده منکر و فساد است وارد می شود.

وی افزود: امام خمینی در سخنرانی معروفشان در بهشت زهرا تشریح کردند که باید وزارتی برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود اما بعدها که وارد تنظیم ساختار و مبانی انقلاب شدیم موضوع را فراموش کردیم و گفتیم همه کارهای نظام ما امر به معروف و نهی از منکر است و گفتند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان وزارت امر به معروف و نهی از منکر است .

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اسلام است که برخی فرمودند انکار آن منجر به کفر است.

آیت الله یزدی افزود : مجلس شورای اسلامی قانونی را در رابطه با امر به معروف ونهی از منکر مصوب و به شورای نگهبان ارسال کرد و بعد از آن برای اجرا به دولت داده شد که اظهارات رئیس جمهور را در این رابطه ملاحظه کردید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله است گفت: مرحله اول آن مرحله قلبی و اعتقادی است که مسلمانان و افراد در فکرشان باید از بدی بدشان بیاید .

وی افزود : این در حالی است که در خیابان های تهران به ویژه بالای شهر بدحجابی و بی حجابی می بینیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت : من خودم به ویژه در دو میدان بالای شهر تهران شاهد ارتباط پسران و دختران جوان و ماشین های آخرین مدل آنها بوده ام و باید از مسئولان نظام در این خصوص گلایه کرد.

وی افزود : وقتی زمینه ایجاد می کنند که پسر و دختر با این وضع بیرون بیایند نمی دانم چه باید گفت.

وی اضافه کرد: در مرحله امر به معروف ونهی از منکر قلبی نمی توان به کسی امر کرد اما خود اینها باید بدشان بیاید .

وی گفت : در مرحله قلبی، روحانیت محترم مسئولیت ارشاد و هدایت جامعه را برعهده دارند.

آیت الله یزدی اضافه کرد: مرحله دوم که مرحله زبانی است می گوید که نباید بی تفاوت باشیم و باید بگوییم که این کار بد است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: مرحله سوم اجرایی است که بر عهده عامه مردم نیست و بر عهده دولتمردان و متکی به قدرت و امکانات قوه مجریه است.

وی گفت : درباره مسائل فرهنگی به دولتمردان توصیه می شود و می خواهیم که توجه بیشتری داشته باشند.

آیت الله یزدی افزود: باید توجه کرد که آیا مسئولان از برخی جشن ها، تئاتر و برنامه ها خبر ندارند یا دارند و بی تفاوت از کنارش می گذرند.

وی گفت: قانون و شرع باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

جلسات مجلس خبرگان بسیار صمیمانه برگزار شد

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی سوال می کنند که در جلسات مجلس خبرگان رهبری تشنج داشتید اما باید گفت جلسات بسیار صمیمانه ومبتنی بر اصول اخلاقی برگزار شد.

آیت الله یزدی افزود : اعضای موافق و مخالف ، مطابق آئین نامه وقت گرفتند و صحبت کردند.

وی از آرامش ، سلامت و برگزاری صمیمانه اجلاسیه هجدهم تشکر و قدردانی و از کمبودها عذرخواهی کرد.

وی در ادامه افزود : ما هر هفته چندین کمیسیون با جدالهای سنگین داریم و هر هفته در تهران و قم کمیسیون ها و بحث های جدی دنبال می شود و اعضای مجلس خبرگان از راههای دور خود را برای حضور در کمیسیون ها می رسانند.

آیت الله یزدی گفت : تصور این است که کل جلسات مجلس خبرگان یکی دو جلسه در سال است و این درحالی است که دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به طور مستمر با برگزاری کمیسیونها فعال است .

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی جلسات کمیسیون ها محرمانه است تاکید کرد : این مجلس نهادی حساس و ارزشمند ترین و مهم ترین نهاد در نظام است که جایگاه عقلایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
بابا جلوی فساد های میلیاردی رو بگیرین!
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
مثلا كشور اسلامیه واقعا دیگه گندشو در آوردن بعضی از جوونا. من خودم 25سالمه واقعا خجالت میكشم دخترارو با این وضع اسف بار میبینم
باید مثل جرمهای دیگه برخورد كنن
گ
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
۰
۰
باید شغل ایجاد بشه تا جوانان بتوانند ازدواج كنند تا بطرف روابط نا مشروع كشیده نشوند تجربیات لازم نیز وجوددارد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها