شهسواری، از قهرمانی جایزه بزرگ تا سهمیه ریو

صدای‌ المپیک‌ می‌آید!

جام جم ورزشی: دومین المپیک و یک دنیا آرزو. دختری که چهار سال پیش به طور غیرمنتظره به رقابت های المپیک 2012 لندن راه یافت اکنون به دنبال کسب سهمیه یک المپیک دیگر است.
کد خبر: ۸۳۱۴۶۳
ندا شهسواری در رویای دومین المپیک

به گزارش جام جم ورزشی ، دی ماه سال 90 اتفاق غیر منتظره ای در تاریخ رقابت های ورزش بانوان و اصلا ورزش ایران رخ داد. ندا شهسواری در رقابت های انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه با شکست حریف قدر قزاقستانی خود یعنی یلنا شاگراوا سهمیه حضور در رقابت های المپیک را به دست آورد.

البته او در المپیک 2012 لندن در همان مسابقه نخست با قبول شکست مقابل حریف نیجریه ای از دور رقابت ها کنار رفت. با این حال او نخستین بانوی ایرانی تاریخ المپیک است که سهمیه رقابت های پینگ پنگ را به دست می آورد.

اما او برای رسیدن مجدد به رقابت های المپیک کار بسیار مشکلی در پیش رو دارد. نخست آنکه فدراسیون پینگ پنگ به بهانه کمبود بودجه و یا نتیجه نگرفتن ورزشکاران ایرانی به خصوص بخش بانوان از اعزام آنها به رقابت های جهانی خودداری می کند و این به معنای این است که برترین پینگ پنگ باز زن ایرانی به طور اتوماتیک وار از کسب تجارب بسیار گرانبهایی محروم می شود.

دوم آنکه بر خلاف پینگ پنگ بازان مرد ندا شهسواری کمتر فرصت این را پیدا می کند تا به کمپ های حرفه ای خارج از کشور اعزام شود. با این حال ندا شهسواری بسیار امیدوار است. او می گوید اگر باز هم در رقابت های انتخابی المپیک آسیای میانه شرکت کند باز هم سهمیه المپیک را کسب می کند. البته این پینگ پنگ اعتقاد دارد در صورت راه یابی به المپیک همانند دوره قبل قرار نیست در همان مسابقه اول حذف شود. او پیش بینی می کند از مرحله مقدماتی صعود کند.

شهسواری نخستین بانوی تاریخ ساز پینگ پنگ باز ایران بود و حالا می خواهد بار دیگر تاریخ ساز شود به شرط اینکه در فاصله یک سال مانده به المپیک مجبور نباشد در پارکینگ خانه شان تمرین کند و یا اینکه بدون برگزاری اردوهای مناسب راهی رقابت های انتخابی شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها