چاقوکشی خونبار برای سرقت کیف‌ پول‌ رهگذران

جوانان خلافکار با هوشیاری یکی از شهروندان لو رفتند + عکس

اما همه چیز تنها به افراد و خانواده و مردم محله برنمی‌گردد زیرا باندهای خلافکاری هستند که همیشه دنبال جذب افراد ساده و سوءاستفاده از نقاط ضعف آنها هستند.
کد خبر: ۸۳۰۶۸۷
باند‌های خلافکاری به‌دنبال افراد احمق

در این باره دکتر سید‌هادی معتمدی آسیب شناس مسائل اجتماعی معتقد است، باند‌های خلافکاری به دنبال جذب افراد احمق هستند تا از طریق آنها به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با تأکید بر این‌که باند برای خلافکار یک مأمن و پناهگاه است، می‌گوید: خلافکار با این طرز تفکر که باند حامی‌اوست وارد و جذب آن می‌شود و حتی در برخی شرایط نیز واقعاً باند از وی حمایت می‌کند و مانع از آسیب رساندن به او می‌شود، البته تا جایی که به باند آسیبی وارد نشود.

بر اساس آمار حداقل 2 درصد از مردم ویژگی‌های شخصیتی ضد اجتماعی دارند. این آمار بسیار تکان‌دهنده بوده و برای ایران زیاد است. این2 درصد شاید به نظر اندک برسد ولی در جامعه آماری کشور ما حدود دو میلیون نفر را شامل می‌شود که این تعداد بسیار زیاد است.

خانواده‌های نابسامان، فرهنگ پایین، عدم آموزش صحیح و حمایت، خروج از منزل در سنین پایین و... از دلایلی است که این افراد جذب سیستم‌های خلافکاری می‌شوند، به صورت کلی باندها و سیستم‌های خلافکاری در هر شاخه‌ای آدم‌های خاص خود را دارند و برای جذب نیرو نیز همین آدم‌های خاص را دارند و آموزش می‌دهند، این باند‌ها به‌دنبال افراد احمق و ساده لوح هستند تا از طریق آنها به اهداف شوم خود دست یابند.

معتمدی معتقد است بهترین راه مقابله با این معضل، پیشگیری از جذب افراد توسط باند‌های خلافکاری است .

او می‌گوید: اگر در زندان‌ها مددکاری اجتماعی فعال‌تر باشد و سازمان‌های مردم نهادی نیز در رابطه با آینده زندانیان و بزهکاران تشکیل و افراد را بعد از آزادی مورد حمایت‌های خود و البته ارگان‌های دولتی قرار دهند، می‌توانیم امیدوار باشیم که کمتر با این معضل در اجتماع روبه‌رو شویم.

این آسیب‌شناس اجتماعی اما در ادامه درباره برخورد کشورهای جهان با این ناهنجاری اجتماعی می‌گوید: در اکثر کشور‌ها سازمان‌های مردم نهادی با هدف حمایت از زندانیان و خانواده‌ای آنان تشکیل می‌شود که کار آنها آموزش و کارآفرینی برای افراد است تا این افراد بتوانند به جامعه باز گردند.

اما متأسفانه تاکنون در کشور ما به این موضوع بدرستی پرداخته نشده است؛ اما امیدواریم در آینده با فرهنگسازی صحیح شاهد مشارکت مردم در حل آسیب‌های اجتماعی بخصوص این معضل اساسی اجتماعی باشیم تا بزهکار دوباره بعد از آزادی به سمت بزه روی نیاورد.

تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها