یک نشریه آمریکایی نوشت: تاجر کانادایی که دختران مسیحی و ایزدی گرفتار در چنگال تروریست‌های داعش را با هدف آزادسازی آنها خریداری می‌کند، ممکن است بر اساس قانون کانادا زندانی شود.
کد خبر: ۸۳۰۴۵۲
منجی کانادایی دختران ایزدی زندانی می‌شود؟

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی نوشت: «استیفن مامن» تاجر کانادایی که از طرق واسطه، دختران مسیحی و ایزدی را که از سوی تروریست های داعش به عنوان برده فروخته می شوند، با هدف آزادسازی خریداری می کند، ممکن است بر اساس قانون کانادا زندانی شود.

بر اساس این گزارش، «مامن» 42 ساله، «طرح آزادسازی کودکان مسیحی و ایزدی عراقی» را آغاز کرده تا بخشی از اموالی را که این طریق به دست می آورد برای واسطه هایی که در عراق اقدام به خرید دختران ربوده شده به دست داعش می کنند، بفرستد.

به گزارش العالم، تروریست های داعش این زنان و دختران مسیحی و ایزدی را در بازار برده فروشی به معرض فروش می گذارند.

این تاجر کانادایی دختران را از طریق جمعیت خیریه ای که خود آن را تاسیس کرده است، خریداری و سپس آنها را آزاد می کند.

مامن طی یادداشتی در صفحه فیس بوک این جمیعت خیریه خود نوشت: بهای زندگی هر کودک برای رهایی از دست داعش بین 1000 تا 3000 دلار است؛ پس ما به عنوان کسانی که عطش مصرف گرایی و خرید بیش از حد لوازم زندگی را داریم، چرا بخشی از پول خود را به نجات زندگی انسان ها اختصاص ندهیم؟

وی در پایان یادداشت خود نوشته است، من نمی توانم در قبال این مسائل دست روی دست بگذارم و کاری انجام ندهم، من آموخته ام که کسی که زندگی یک نفر را نجات می دهد، گویی جهان را نجات داده است.

«مامن» که در صدد گسترش دایره کمک کنندگان به این امر است، با ایجاد یک حساب بانکی در ماه آگوست بیش از 500 هزار دلار جمع آوری کرده است، او می گوید: این کمک های سخاوتمندانه، بیش از 120 دختر را از بردگی جنسی نجات داده است.

این درحالی است که کانادا اعلام کرده که داعش گروهکی تروریستی است و براساس قانون کانادا ارسال پول به حساب این گروه با هر عنوانی غیر قانونی بوده و ممکن است مامن به علت این اقدام محاکمه و زندانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها