کارگروه ساماندهی پیامک های انبوه تلفن همراه به ریاست وزارت ارشاد، قوانین مرتبط با تنبیه و برخورد با ارسال کنندگان پیامکهای غیرمجاز تبلیغاتی را تدوین می کند.
کد خبر: ۸۳۰۳۲۸
برخورد با ارسال کنندگان پیامک​های غیرمجاز تبلیغاتی و ارزش افزوده

امیر سیاح، مدیر سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های مدنظر کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه اظهار داشت: موضوع قوانین مرتبط با تنبیه و تشویق ارسال کنندگان پیامکهای انبوه در سومین جلسه این کارگروه بررسی شده و تدوین نهایی و تصویب آن در جلسه آینده این کارگروه انجام می شود.

وی با تاکید براینکه اپراتورهای تلفن همراه و تولیدکنندگان محتوای پیامکی ملزم به راه اندازی سامانه نظارت بر این فعالیتها تحت نظر مرکز رسانه های دیجیتال شده اند خاطرنشان کرد: سامانه محتوای پیامکهای انبوه برای نظارت باید توسط این اپراتورها و شرکتهای فعال در این زمینه راه اندازی شود.

به گزارش مهر، سیاح با بیان اینکه با ارسال کنندگان پیامکهای غیرمجاز تبلیغاتی برخورد می شود گفت: نظارت بر مسابقات پیامکی و پیامکهای ارزش افزوده نیز در دستور کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه قرار گرفته است.

مدیر سامانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال با اشاره به جلسات مداوم برای اجرای مصوبه ساماندهی پیامکهای انبوه شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: از سال گذشته این موضوع در دست بررسی است و باید با همکاری بیشتر اپراتورهای موبایل اجرایی شود.

وی گفت: اپراتورهای تلفن همراه ملزم شده اند که مرکز رسانه های دیجیتال نماینده خود را معرفی کرده تا موضوع راه اندازی سامانه و پنل نظارت بر محتوا شکل اجرایی به خود بگیرد؛ علاوه بر اپراتورها، شرکت های ارائه کننده خدمات پیامکی و شرکتهای واسط نیز باید از بخش رسانه برخط مرکز رسانه های دیجیتال برای این فعالیت، مجوزهای لازم را دریافت کرده و پنل محتوا را با نظارت این مرکز راه اندازی کنند.

سیاح با بیان اینکه همکاری اپراتورهای موبایل و شرکتهای فعال در عرصه پیام کوتاه کمرنگ است، اضافه کرد: تجمیع گران محتوا که واسطی بین اپراتورهای موبایل و شرکتهای ارائه دهنده محتوا محسوب می شوند نیز باید از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه عدم همکاری کامل این شرکتها و اپراتورهای موبایل را به رگولاتوری و مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده ایم، گفت: با راه اندازی پنل محتوای پیامکهای انبوه، مشخص خواهد شد که روزانه چه تعداد پیامک در حیطه تبلیعات، مسابقه و ارزش افزوده متنی ارسال می شود و چنانچه محتوای این پیامکها مجاز نباشد قبل و بعد از ارسال مورد نظارت و برخورد مرکز رسانه های دیجیتال قرار می گیرد.

مدیر سامانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال با اشاره به روند بررسی پیامکهای انبوه تبلیغاتی گفت: روند بررسی پیامکها به این نحو است که پیامکهای مسابقات و ارزش افزوده قبل از ارسال و پیامکهای تبلیغاتی پس از ارسال مورد ارزیابی و نظارت قرارمی گیرند؛ این پیامکها باید از ارگان و سازمان زیرمجموعه خود تاییدیه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶۰ شرکت از کل شرکتهای فعال در حوزه پیامک تلفن همراه در پنجره واحد بررسی محتوای مرکز رسانه های دیجیتال دارای پنل محتوا هستند خاطرنشان کرد: در مورد پیامکهای تبلیغاتی، محتوای ارسالی از نظر موضوع و الفاظ استفاده شده مورد نظارت قرار می گیرد و در صورتیکه این پیامکها دارای مجوز از ارگانهای مربوطه نباشند و قوانین و مقررات پیامکهای تبلیغاتی را رعایت نکنند مورد جریمه، توبیخ و درج در پرونده قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها