عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد:

۱۰۰ هکتار زمین‌خواری مسئولان رده بالا در گردنه حیران

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه برای بسیاری از زمین‌خواری‌ها هنوز تشکیل پرونده نشده است، گفت: در زمین‌خواری گردنه حیران، ۱۰۰ هکتار به مساحت روستای حیران اضافه شده است.
کد خبر: ۸۲۹۹۹۷
۱۰۰ هکتار زمین‌خواری  مسئولان رده بالا در گردنه حیران

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از پرونده‌های زمین‌خواری مطرح در این ستاد وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: آمار دقیقی از پرونده‌ها موجود نیست، چون موارد زیادی هست که هنوز تشکیل پرونده برای آنها نشده است.

وی با اشاره به رسانه ای شدن زمین‌خواری در گردنه حیران طی هفته‌های اخیر افزود: در نتیجه این زمین‌خواری، ۱۰۰ هکتار به بافت روستای حیران اضافه شده است و این، بسیار عجیب است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: این کار با یک مصوبه «طرح هادی» در استانداری محل انجام شده است.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: اگر خیلی بتوان به مساحت یک روستا اضافه کرد، حداکثر یک هکتار خواهد بود، اما ۱۰۰ هکتار ساخت و ساز جدید در حوالی یک روستا بسیار عجیب است؛ مخصوصا وقتی که مسئولان شیک کشوری و رده بالا این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: وقتی به مساحت یک روستا افزوده می‌شود، به طور منطقی باید به خود روستایی‌ها اختصاص یابد، نه اینکه مسئولان و افراد رده بالا بیایند و چشم‌انداز منطقه را بگیرند و در آن ویلا بسازند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با یادآوری اینکه روند غیرقانونی زمین‌خواری و ساخت و ساز در گردنه حیران از نیمه دوم سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است، گفت: پرونده‌های دیگری نیز به طور فراوان در ستاد مطرح است، اما در ستاد به صورت موردی تصمیم گرفته نمی‌شود.

یوسفیان‌ملا افزود: تصمیم‌گیری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور کلی درباره مسائلی مثل زمین‌خواری و معوقات بانکی است و پرونده زمین‌خواری گردنه حیران نیز فعلا در مرحله بازرسی است که پس از جمع‌بندی، به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زمین دار
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
۰
۰
من خودم با این كاری كه بعضی ها انجام میدن یعنی درخت قطع میكنن واسه منافع شخصی كه همون ویلا سازیه مخالف هستم ولی وقتی زمینی كه تا به حال درخت نداشته و توسط شخص درخت كاشته باید مجوز بنای 50 متری داده شود و به نظر من تعغیر كاربری محصوب نمیشه. با تشكره فراوان از جام جم كه واقعا قبولتون دارم خسته نباشین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها