رئیس مرکز امور بین‌الملل آموزش و پرورش خبر داد:

فراهم شدن امکان تحصیل دانش آموزان افغان غیرمجاز در کشور

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه امسال قرار است ما زمینه تحصیل دانش‌آموزان افغان غیر مجاز را هم تقبل کنیم گفت: برای هر دانش‌آموز به طور میانگین یک میلیون و 180 هزار تومان در ایران هزینه می‌شود که این میزان چند برابر بودجه‌ای است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۲۹۹۸۶
فراهم شدن امکان تحصیل دانش آموزان افغان غیرمجاز در کشور

خلیل الله بابالو با اشاره به اینکه امسال بودجه امور بین‌الملل سه میلیارد تومان کاهش یافته است، اظهار کرد: سال 93،‌ هزینه تحصیل کودکان افغان 500 میلیارد تومان بود که به طور حتم این هزینه امسال افزایش می‌یابد زیرا هزینه‌ها هر سال به طور طبیعی رشد دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال قرار است زمینه تحصیل دانش‌آموزان افغان غیر مجاز را هم تقبل کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه360 هزار دانش‌آموز اتباع داریم که 330 هزار نفر افغانی و 30 هزار نفر تبعه سایر کشورها هستند، گفت: برای هر دانش‌آموز به طور میانگین یک میلیون و 180 هزار تومان در ایران هزینه می‌شود که این میزان چند برابر بودجه‌ای است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال نظر مقام معظم رهبری بر این بود که هیچ کودکی تحت هر شرایطی از تحصیل بازنماند، حتی قرار شد اتباع غیرمجاز هم ثبت‌نام شوند. پیش‌بینی می‌شود در این شرایط 100 تا 150 هزار نفر به شمار دانش‌آموزان افزوده شود. چند جلسه در کمیته اتباع وزارت کشور برگزار شده و سه موضوع تعیین سطح، مشکلات بهداشتی و درمانی و تعیین هویت این اتباع، حائز اهمیت بود که قرار شد تبیین هویت توسط دفاتر کفالت وزارت کشور، مشکلات بهداشتی و درمانی توسط وزارت بهداشت و تعیین سطح علمی توسط آموزش و پرورش انجام شود.

بابالو با بیان اینکه شیوه‌نامه مربوط به مستندسازی این موارد به استان‌ها ارسال شد، گفت: تکلیف شهریه‌ها مشخص شده و شرایط به صورت شفاف آماده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها