روزنامه الاخبار لبنان با افشای همکاری و توطئه‌ چینی مقامات رژیم آل‌خلیفه با گروهک تروریستی «منافقین» و فعالیت در راستای براندازی نظام اسلامی ایران نوشت:«سیاست خارجی بحرین مرتکب اشتباهات وحشتناکی علیه همسایه‌ اش ایران شده است»
کد خبر: ۸۲۹۳۲۶
همکاری رژیم آل‌خلیفه با گروهک «منافقین» علیه ایران

به گزارش فارس،‌ «عباس بوصفوان» نویسنده و کارشناس بحرینی مقیم لندن در مقاله‌ای تحت عنوان «بحرین خطاب به منافقین خلق: با هم، پیش به سوی سرنگونی نظام تهران» که در روزنامه «الاخبار» لبنان منتشر کرد، ابعاد همکاری و توطئه‌ چینی مقامات کشورش با گروهک تروریستی «منافقین» علیه ایران را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه «سیاست خارجی بحرین مرتکب اشتباهات وحشتناکی علیه همسایه‌اش ایران شده است»، نوشت: آخرین اشتباه سیاست خارجی بحرین علیه تهران، دعوت به سرنگونی نظام ایران و به رسمیت شناختن منافقین خلق به عنوان جایگزین نظام جمهوری است. این موضوع را «جمال بوحسن» فرستاده دیوان پادشاهی و نماینده پارلمان بحرین در جلسه مخالفان ایرانی در پاریس بیان کرده است.

به نوشته بوصفوان، موضوع فوق به صورت علنی صورت می‌گیرد ولی آنچه به صورت مخفیانه و سری انجام می‌شود تفاوت آنچنانی ندارد. اسناد ویکی‌لیکس نشان داد که شاه و ولی‌عهد بحرین، ایران را «تهدید بزرگ و جدی در بلند مدت» برای بحرین و منطقه می‌دانند و رویارویی با آن را وظیفه همگان می‌دانند.

وی رویکرد کشورش علیه تهران را «خصمانه» توصیف کرد و تاکید کرد که رسانه‌های رسمی بحرین سرشار از مطالبی است که روابط با ایران را تیره می‌سازد و وزیر خارجه منامه نیز از توهین به ایران هیچ ابایی ندارد و نظام ایران را نظام «فاشیست» خطاب می‌کند.

به گفته بوصفوان، جمال بوحسن نماینده پارلمان بحرین خواستار حمایت از آنچه مقاومت ملت ایران می‌نامد، شده و این موضوع حتی در پارلمان بحرین نیز مطرح شده است و نکته جالب اینکه این موضوع با استقبال نمایندگان روبه‌رو شده است.

وی تاکید کرد که دو تن دیگر از نمایندگان سابق پارلمان بحرین به نام‌های «علی زاید» و «عبد الحکیم الشمری» نیز در سال 2014 در جلسات گروهک منافقین حضور یافته و مواضعی شبیه مواضع بوحسن بیان کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها