فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام موفقیت اجرای طرح برخورد با سارقان خشن، گفت: شب گذشته ۷۴ سارق خشن موبایل‎قاپ در عملیات ویژه پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۲۹۲۸۶
پاتک شبانه پلیس به ۷۴ کیف‎ قاپ و موبایل ‎‎قاپ خشن

سردار حسین ساجدی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران با اعلام موفقیت اجرای طرح امنیت و آرامش در سطح محلات تهران، گفت: همان‌طور که می‌دانیم برخورد با سارقان خشن و کیف‌قاپ‌ها و موبایل قاپ‌ها جزو مطالبات اصلی شهروندان تهران است که پلیس در این راستا با اجرای طرح‌های منظم امنیت محله‌محور، اقدام به برخورد با سارقان و زورگیران خشن می‌کند.

وی افزود: بر اساس ماهها فعالیت اطلاعاتی و عملیاتی، همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۶ باند زورگیری، ۵ باند موبایل‌قاپی و یک باند سرقت از منازل شمال و غرب تهران شدند که با بررسی دقیق محل‌های رفت و آمد اعضای باند، سرانجام با حصول اطمینان از حضور اعضای باند در پاتوق‌های احتمالی‌شان، شب گذشته ماموران موفق شدند با اجرای یک عملیات منسجم در سطح پایتخت، ۷۴ سارق خشن را شناسایی و به اداره پلیس آگاهی منتقل کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه جرایم ارتکابی از سوی متهمان دستگیرشده در حوزه کیف‌قاپی، موبایل‌ قاپی از زنان و عابران پیاده با استفاده از سلاح گرم و سرد بوده است، افزود: با اجرای طرح‌های منظم از سوی ماموران پلیس آگاهی، شاهد کاهش ۱۶ درصدی وقوع جرایم به ویژه جرایم خشن در سطح پایتخت هستیم.

سردار ساجدی‌نیا با اعلام اینکه از آغاز سال تاکنون اجرای طرح امنیت و آرامش با هدف برخورد با اراذل و اوباش با جدیت در محله‌های مختلف شهر تهران به اجرا درمی‌آید، افزود: برقراری و پایداری امنیت جزو مطالبات به حق شهروندان است و جالب است اعلام کنم معرفی پاتوق‌های سارقانی که شب گذشته در عملیات ویژه پلیس شناسایی و دستگیر شده بودند، بر اساس گزارش‌ها و اطلاعاتی است که شهروندان از طریق سامانه پلیسی ۱۱۰ در اختیار ماموران پلیس قرار دادند و همچنین حاصل اعلام حضوری شهروندان به پایگاه‌های پلیس آگاهی و کانکس‌های نیروی انتظامی بوده است.

وی با اعلام اینکه از مجموع باندهای منهدم شده و متهمان دستگیرشده، باندها در قالب اعضای سه نفره و چهارنفره و با استفاده از موتورسیکلت اقدام به سرقت می‌کردند، افزود: متهمان دستگیرشده عموما بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عمدتا سابقه‌دار هستند.

به گزارش مهر، سردار ساجدی‌نیا با هشدار به خانواده‌ها درباره توجه بیشتر به فرزندانشان، افزود: توجه والدین به رفت و آمد فرزندان و همچنین جمع دوستانه آنها باعث کاهش میزان حضور نوجوانان و جوانان در باندهای تبهکاری می‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه در جریان دستگیری‌های شب گذشته، ماموران اقدام به تیراندازی در محدوده ستارخان کرده بودند، افزود: شناسایی متهمان در پاتوقی حوالی ستارخان نشان می‌داد که سارقان ساکن در مخفیگاه مجهز به سلاح گرم هستند. ماموران با رعایت همه جوانب موجود، به پاتوق مورد نظر مراجعه کرده و با برخورد مسلحانه یک نفر از اعضای حاضر در پاتوق مواجه شدند که خوشبختانه فرد مسلح به دلیل عدم مهارت و همچنین گیرکردن گلوله در اسلحه، موفق به مجروح کردن مامور پلیس آگاهی نشد، وی در جریان تعقیب و گریز ماموران پلیس مجروح و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند و از مالباختگانی که طی دو ماه گذشته با سرقت از اموال خود از جمله کیف، گوشی موبایل و سرقت از منزل مواجه بوده‌اند، درخواست می‌شود برای شناسایی سارقان و همچنین بازپس‌گیری اموال کشف شده از متهمان به اداره پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه اجرای طرح امنیت محله‌ محور و همچنین طرح امنیت و آرامش تا پایان سال و جلب رضایتمندی صددرصدی شهروندان، همچنان در همه محلات شهر تهران ادامه خواهد داشت، افزود: گزارشات مردمی نقش قابل توجهی در کاهش میزان جرایم و حضور به موقع ماموران پلیس در محل حادثه و دستگیری متهمان خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها