گفتگوی خواندنی با فرزند آیت الله جنتی در کارگاه نجاری اش

حسن جنتی : آقازادگی نکرده ام + تصاویر

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در نشست خبری امروز از آغاز بکار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ریاست آیت‌الله جنتی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۱۹۸
آیت‌الله جنتی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: در تاریخ 21/9/92 لاریجانی رئیس مجلس این قانون را به روزنامه رسمی ابلاغ کرد تا طرح امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شود.

وی افزود: اما دولت پس از آن ایراداتی را به این قانون وارد دانست و ایرادات را به شورای عالی و هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه ارسال کرد و سپس سه صفحه ایرادات دولت مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: در تاریخ 24 خرداد ماه امسال نخستین جلسه هیئت دولت برگزار شد و از مجلس خواست به این جلسه آمده و از خود دفاع کند و این جلسه بسیار خوبی بود و سپس در تاریخ 30 تیر امسال هیئت عالی حکم اقدام مقتضی را به منظور راه اندازی و اجرای این قانون اعلام کرد.

آقاتهرانی بیان داشت: در مورد این لایحه رفت و آمد زیادی به شورای نگهبان شد و غیراز جلسات دیگر در کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی بر روی این مسئله تحقیق و بررسی اختصاصی صورت گرفت.

وی افزود: اکنون کارهای لازم به منظور قانونی شدن طرح آمران به معروف و ناهی از منکر به پایان رسیده و ستاد راه افتاده و امیدواریم دولت حمایت جدی را انجام دهد و خوشبختانه شنیده‌ایم دولت به زیر مجموعه خود این قانون را ابلاغ کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کار از دید ما تمام شده و جای ابهامی باقی نمانده اما اگر دولت بار دیگر ایراداتی به این طرح داشته باشد می‌تواند آن را به مجلس ارائه کرده و ما نیز خوشحال می‌شویم و روی آن در کمیسیون مشترک بحث و بررسی کنیم.

آقاتهرانی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم مردم، ما مسئولان را نهی از منکر و اصلاح کنند زیرا این قانون بیش از هرچیز یک موضوع مردمی است و گمان نمی‌کنم کسی در مقابل آن بایستد و هدف از این قانون نظم جدی امربه معروف و نهی از منکر است.متأسفانه این قانون که در اصل هشتم قانون اساسی قرار گرفته، 36سال از عمرش می‌گذرد اما تاکنون چراغش خاموش مانده است.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه قانون امربه معروف و نهی از منکر حدود 24 ماده و 19 تبصره دارد اظهار کرد: آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت بعنوان رئیس این ستاد انتخاب شده و ظرف 3 ماه آینده آیین نامه داخلی آن مشخص می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: دو ناظر از مجلس در این ستاد حضور خواهند داشت که البته حق رأی ندارند و تنها ناظر هستند و هم اکنون کمیسیون فرهنگی 6 نفر از نمایندگان را پیشنهاد کرده که قرار است با رأی گیری در صحن مجلس، آن 2 نفر انتخاب شوند.

آقا تهرانی با تأکید بر اینکه فعالیت رسمی این ستاد از همان زمان ابلاغ رئیس مجلس آغاز شده است، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر قبلا در کشور وجود داشته که البته بدلیل کمبود بودجه بسیار ضعیف عمل می‌کرد اما این ستاد جدید بسیار قوی شروع بکار خواهد کرد و خوشبختانه دبیرخانه آن هم فعال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
جوانها بیكارند اما ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها