پایگاه آمریکایی به نقل از مقامات دولت اوباما:

حمایت از برجام حمله به ایران را آسان ‌تر می ‌کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ساده‌اندیشی است اگر بخواهیم فکر کنیم آمریکا عوض شده است گفت: مسئله توافق هسته‌ای، مسئله خاص خودش است و به معنای این نیست که ایران با آمریکا آشتی کرده است.
کد خبر: ۸۲۷۸۴۲
معنای توافق هسته‌ای آشتی ایران با آمریکا نیست

به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت:

وی افزود: آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و رژیم صهیونیستی، رژیم جلاد، آدم‌کش و فلسطینی ‌کش است، بنابراین مگر می‌شود با آمریکایی که از این رژیم حمایت می‌کند، کنار آمد؟!

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با طرح این پرسش که مگر می‌شود ایران با فرهنگ آمریکا سازی کند، گفت:‌ آمریکایی‌ها جنایاتی را در ایران مرتکب شده‌اند که قابل احصا نیست.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی جنایت شلیک به هواپیمای مسافربری ایران و بازگرداندن شاه پس از کودتای 28 مرداد را از جمله جنایات ایالات متحده آمریکا در ایران برشمرد.

وی ادامه داد: آمریکا فکر نکند سر میز مذاکرات تعهداتی را از جمهوری اسلامی ایران گرفته است، بلکه عدم استفاده از سلاح هسته‌ای عین دیانت ماست و دین ما به ما اجازه نمی‌دهد سلاحی بسازیم و مظلوم و ظالم را توأمان نابود کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ایران به اصرار و رفع تحریم‌ها ثابت کرد که ظلم‌ پذیر نیست و زیر بار ظلم نمی‌رود و بالاخره صبر و مقاومت انقلابی مردم و هدایت‌های رهبری نتیجه داد و پیشرفت‌های برق‌آسای ایران در آنان وحشت به‌وجود آورد و آنان را وادار به پذیرش بخش عظیمی از خواسته‌های هیأت ایرانی کرد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: ایران با توافق هسته‌ای به‌عنوان یک ابرقدرت مطرح شد، منطق قوی ایران به گوش جهانیان رسید و دنیا بر مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها پی برد.

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: اختلاف سومین عذابی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است، مبادا مشت‌هایی که باید بر سر دشمن کوبیده شود بر سر یکدیگر بکوبید، همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که «هیچ‌کس نباید به مقدسات اهل سنت اهانت کند و هر کسی که اهانت کرد از ما نیست و بداند گرفتار انحراف شده است. آن تشیعی که در لندن به‌وجود آمده هیچ ارتباطی به شیعه ندارد و قطعاً از عوامل آمریکا هستند».

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مورد نفوذ آمریکایی ‌ها پس از توافق هسته‌ای نیز گفت: ما نفوذ را بر آمریکایی‌ها بسته‌ایم و برای همیشه نیز خواهیم بست. آنها حتی می‌خواهند در منطقه و کشورهای اسلامی نفوذ کنند. خیال کرده‌اند با این توافق می‌توانند در ایران کارهایی انجام دهند، اما کور خوانده‌ است.

وی تأکید کرد: آمریکا بداند که جمهوری اسلامی ایران دست از حمایت مقاومت و فلسطین بر نخواهد داشت. دشمنی آنان پا برجاست؛ چرا که آنها با اسلام مشکل دارند و اسلام هم قدرت خیالی و پوشالی آنها را در هم شکسته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زادروز ابوعلی سینا و زکریای رازی گفت: 3 عنصر حاکم عادل، فقیه ربانی و پزشک دلسوز از ارکان یک نظام اسلامی هستند، بنابراین مقام پزشکان مسئولیت آنان را نیز بزرگتر کرده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطاب به پزشکان کشور یادآور شد: پزشکان در دادن نسخه به بیماران عجله نکنند، وقت بگذارند و از بیماران خود سؤال کنند؛ چرا که نمی‌توان با جان مردم بازی کرد. اینکه نمی‌‌شود یک دارو به بیمار داده شود و بعد از آنکه متوجه شویم اشتباه است، به آنها بگوییم خب، عوضش کنید.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشورمان، گفت: یادمان نمی‌رود وقتی این عزیزان وارد کشور شدند چه موجی به‌وجود آمد. این عزیزان خیلی به گردن ما حق دارند و با استقامت، صبر و پایداری حتی یک قدم از مسیر حق خارج نشدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درمورد حوادث یمن نیز گفت: بالاخره نظام وهابیت عربستان کی می‌خواهد به اشتباه خود پی ببرد؟! چقدر می‌خواهد آدم‌کشی و جنایت صورت دهد؟ از خدا می‌خواهیم آنها را هوشیار و بیدار کند تا دست از این جنایات بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها