شمخانی در نشست کمیسیون ویژه «برجام»:

بررسی برجام در مجلس در جهت منافع ملی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه اکنون مراحل پایانی بررسی همه ابعاد برجام در شورای عالی امنیت ملی طی می‌شود گفت: قرائت جناحی از برجام در شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۷۷۶۲
بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی در مراحل پایانی است

به گزارش تسنیم ، علی شمخانی صبح امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: با تشکیل جلسات فوق‌العاده همه ابعاد فنی، حقوقی، تحریمی، اقتصاد و بازرسی‌ها در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از اعضای شورای عالی امنیت ملی قرائت جناحی از برجام ندارند، گفت: نگاه جناحی تضعیف‌کننده اجماع ملی است چرا که تنها برنده نگاه جناحی به برجام دشمن است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ملاحظاتی در سند برجام اعمال می‌شود که در ارتباط تنگاتنگ با مجلس شورای اسلامی این سند به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

شمخانی با بیان اینکه آنچه غرب را پای میز مذاکره کشاند «مقاومت» ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: اگر ایرانی‌ها در برابر تحریم اظهار عجز می‌کردند دشمن به‌صراحت اعتراف کرد که در این صورت پای میز مذاکره نمی‌نشست.

وی تصریح کرد: سند خروجی از شورای عالی امنیت و مجلس سبب ثبات، اقتدار و تحکیم وحدت ملی می‌شود.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود، خط مقدم جبهه امروزی را حوزه اقتصادی دانست و افزود: امروزه مهمترین دغدغه ملی ما معیشت، اشتغال و اقتصاد است که متاسفانه بسیاری از خاکریزهای این جبهه تصرف شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه امروزه از مرحله مباحث اقتصاد لیبرال و اقتصاد اسلامی گذر کرده‌ایم، تصریح کرد: اکنون برای این موضوع در حوزه اقتصاد اسلامی، راهبرد و دستور العمل داریم که آن هم راهبرد اقتصاد مقاومتی است.

شمخانی اقتصاد مقاومتی را ابزار فعال‌سازی اقتصاد کشور و فرار از تسلیم در برابر اقتصاد جهانی عنوان کرد و گفت: با سخنرانی‌های کلیشه‌ای، همایش‌های پر هزینه، بنر و... نمی توان این راهبرد را عملیاتی کرد.

وی افزود: نمی‌توان به اهل بیت(ع) اعتقاد داشت و مرگ بر آمریکا را شعار خود قرار داد ولی به اقتصاد مقاومتی عمل نکرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به اینکه رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس معطل تجهیزات و ادوات نشدند و جانانه جنگیدند، خاطر نشان کرد: اکنون در جنگ اقتصادی که به مراتب ساده‌تر از جنگ 8 ساله است، نباید معطل بخشنامه، امکانات و... باشیم و تسلیم شویم و در این عرصه هم هرکه خادم‌تر است پیشتازتر خواهد بود.

شمخانی با بیان اینکه تیتر اصلی روزنامه‌های ما، تیترهای سیاسی است که برای بیان آن نیاز به هیچ مهارتی نیست، تصریح کرد: اکثر مشکلات اجتماعی کشور از قبیل اعتیاد و طلاق و... اقتصاد پایه است و ضروری است تا به اشتغال و اقتصاد مردم در رسانه‌ها نیز توجه جدی صورت گیرد.

وی معضلات اصلی بعد از اقتصاد را ناکارآمدی، حاکمیت تشریفات و فساد در اقتصاد عنوان کرد و گفت: باید رودربایستی‌ها را کنار بگذاریم و افزایش بهره‌وری کار، سرمایه و مدیریت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

شمخانی در ادامه، اهمیت موضوع توجه به راهبرد اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال را یاد آور شد و افزود: در آذربایجان شرقی اکنون از مجموع 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی، 3 هزار و 500 واحد در حال فعالیت است و 6 هزار و 500 واحد نیز به تعطیلی کشیده شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه در آذربایجان شرقی 80 درصد پروژه‌های نیمه تمام مربوط به حوزه خدماتی است که بخش خصوصی تمایلی برای ورود به آن ندارد، اظهار داشت: با این روند تخصیص بودجه، بیش از 50 سال زمان نیاز است تا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها