اپل حفاظت از اطلاعات پرچمداران خود را بسیار جدی گرفته و معمولا اجازه نمی‌دهد تا روز رونمایی، عکس یا جزییات زیادی از مشخصات آن‌ها لو برود اما این بار ظاهرا دست دوستان زبل به اطلاعات سخت افزاری یک آیفون 6S که در بنچمارک معتبر GeekBench مورد آزمایش قرار گرفته است، رسیده و جزییاتی جالب از آن منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۶۶۵۶
مشخصات سخت افزاری آیفون 6S لو رفت

این اطلاعات می‌گوید که تراشه A9 اپل دارای پردازنده‌ای 3 هسته‌ای است. پردازنده‌های 3 هسته‌ای را قبلا در آی‌پد ایر 2 مشاهده کردیم.

این تراشه جدید، با وجود آن که فرکانسی 1.5 گیگاهرتزی دارد، توانس‍ته است در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1811 و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیاز 4577 را کسب کند که بسیار راضی کننده است.

این نتیجه یعنی این که آیفون 6S بسیاری از پرچمداران اندرویدی را زیر پا له خواهد کرد، برای مثال امتیاز HTC One M9 در همین تست در بخش تک هسته‌ای 1232 و در بخش چند هسته‌ای 3587 بوده است که اختلاف بسیاری با آیفون 6S دارد.

آیفون 6S در این آزمایش توانسته است با اقتدار تمام گلکسی S6 Edge با امتیاز 1492 را پشت سر بگذارد، اما هنوز برای رسیدن به امتیاز 5077 تایی گلکسی S6 Edge در بخش چند هسته‌ای باید تلاش کند.

هسته‌های طراحی شده برای آیفون در حالت تکی عملکرد بهتری دارند، اما قیاس یک پردازنده 3 هسته‌ای با اگزینوسی که در حالت پیک، 4 هسته قدرتمندترش فعال است، کار جوانمردانه‌ای نیست.

گرچه با وجود فرکانس بسیار کمتر هسته‌های درون تراشه A9 و تعداد کمترشان، اختلاف کمتر از 10 درصد است. این نشان از قدرت بسیار بالای هسته‌های طراحی شده برای تراشه A9 دارد.

«GeekBench» خبری خوب برای طرفداران طرفداران اپل دارد. نتایج این بنچمارک می‌گوید که حافظه رم آیفون 6S به 2 گیگابایت رسیده است.

این خبر جدید، موجب شد که خبر پیشین مبنی بر وجود رم یک گیگابایتی در این نسخه را نادرست بدانیم. پس یک ارتقا بزرگ و قابل توجه در راه است. آیا قرار است آی‌فون‌ها باز هم دو برابر نسبت به نسل قبلی سریع‌تر شوند؟ احتمالا همین طور است.

انتظار می‌رود اپل آیفون 6S و آیفون 6S Plus را در روز نهم سپتامبر معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها