بشاراسد رییس جمهوری سوریه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و تاکید کردند: همه کشورهای منطقه و خارج از منطقه باید درک کنند که آینده و سرنوشت ملت ها در سایه گسترش و ریشه دواندن سرطان تروریسم تامین نمی شود.
کد خبر: ۸۲۵۴۵۳
آینده ملت ها در سایه گسترش تروریسم تامین نمی​شود

به گزارش ایرنا، ظریف که عصر چهارشنبه وارد دمشق بلافاصله با بشار اسد رییس جمهوری این کشور درکاخ الجمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) حاکی است دو طرف خاطرنشان کرد که همه طرف ها باید به طور جدی و صادقانه برای مبارزه با این خطر ویرانگر از طریق هماهنگ کردن تلاش ها و ایجاد سیاستی مبتنی بر واقعیت ها و چشم اندازی وسیع و توقف حمایت از گروه های تروریستی و پایان دادن به پوشش سیاسی از آنها تلاش و کار کنند.
در ابتدای این دیدار بشار اسد باردیگر موفقیت دستیابی به توافق هسته ای با کشورهای بزرگ را به ملت ایران تبریک گفت و تاکید کرد که این توافق در سایه مقاومت ملت ایران و تمسک آن به استقلال در تصمیم گیری و ایستادن در پشت سر رهبرانش حاصل شد.
وی خاطرنشان کرد: پیروزی ملت ایران نشان داد که اراده و ثبات قدم بهترین راه های برای تحقق منافع ملت ها است.
براساس گزارش سانا در این دیدار بهترین راهکارها برای حل مسالمت آمیز جنگی که بر سوریه تحمیل شده است ، مورد بررسی قرار گرفت.
ظریف هم تاکید کرد که اراده ملت سوریه باید قطب نمای هرگونه اندیشه و تفکر مطرح برای حل بحران سوریه باشد.
وی عدم مداخله خارجی در سوریه و حفاظت از وحدت اراضی و استقلال تصمیم گیری سوریه را ضروری خواند و بر حمایت و کمک به ملت سوریه برای ایستادگی و کاهش رنج های آن در رویارویی با جنگ تحمیل شده با استفاده از گروه های تروریستی تاکید کرد.
بشار اسد نیز با قدردانی از حمایت ها و کمک های ایران به سوریه از تلاش های صادقانه ای که کشور دوست ایران برای توقف جنگ تحمیل شده بر سوریه و حفاظت از حاکمیت و وحدت سرزمینی آن ابراز خرسندی کرد.
براساس این گزارش ، در این دیدار ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه ، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه ، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه حضور داشتند.
براساس این گزارش، ظریف و المعلم وزیران خارجه ایران و سوریه نیز به طور جداگانه دیدار و در باره مسائل مورد اهتمام و مشترک گفت وگو کردند.
ظریف در پایان این سفر کوتاه دمشق را به مقصد اسلام آباد پایتخت پاکستان ترک کرد.
وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در راس هیاتی و در دومین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق پایتخت این کشور شد.
ظریف در پایان سفر دو روزه به لبنان وارد دمشق شد و در فرودگاه بین المللی پایتخت سوریه مورد استقبال فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات سوری و ایرانی قرار گرفت.
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ، ظریف را در این سفر همراهی می کند.
وزیر امور خارجه ایران در دور اول سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای به عراق ، کویت و قطر سفر کرده است.
ظریف قرار بود قبل از بیروت و دمشق عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.
سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها