بانک جهانی کل دارایی‌های بلوکه شده ایران را 107 میلیارد دلار برآورد و اعلام کرده است با لغو تحریم‌ها 29 میلیارد دلار از این دارایی‌ها بلافاصله آزاد خواهد شد و در دسترس ایران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۲۴۹۰۰
بانک جهانی:دارایی بلوکه‌ شده ایران ۱۰۷میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در بخشی از گزارش خود با موضوع اثرات لغو تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به وضعیت بازار نفت پرداخته و پیش‌بینی کرده است با ورود نفت ایران به بازار قیمت جهانی نفت 14 درصد کاهش یابد.

بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی ایران 8 تا 12 ماه پس از لغو تحریم‌ها می‌تواند تولید نفت خود را به سطح قبل از تحریم‌ها یعنی سال 2012 برگرداند که در نتیجه عرضه جهانی نفت بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

این نهاد بین المللی بر اساس برآوردها حجم نفت ذخیره شده ایران را 30 تا 40 میلیون بشکه اعلام کرده که بر این اساس ایران می‌تواند بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها 500هزار بشکه در روز بر صادرات نفت خود بیفزاید و جریان این نفت تا سه ماه ادامه خواهد یافت.

این گزارش قیمت جهانی نفت در دسامبر 2015 را 55 دلار پیش‌بینی کرده و انتظار دارد بر اثر لغو تحریم ایران قیمت نفت طی سال 2016 به 56 دلار در هر بشکه برسد.

بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود به اثرات تحریم‌ها بر کاهش درآمدهای صادراتی ایران اشاره کرده و زیان ایران از این محل طی سالهای 2012 تا 2014 را 17.1 میلیارد دلار برآورد کرده است.

در نتیجه تحریم‌ها صادرات ایران به اتحادیه اروپا 3.9 میلیارد دلار، ژاپن 7.5 میلیارد دلار و کره جنوبی 4.4 میلیارد دلار کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
خب اختلاسگران منتظر لقمه ی جدیدی هستن!
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
اگر میخوان واقعا حرف در نیارن به هر ایرانی 5 میلیون تومان می رسد بدهند دیگر ، مگر این پول برای مردم ایران نیست ...
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
امیدواریم كه این بار دولتمردان ما و وكلاء ما بتوانند با وحدت و همفكری خود سنجیده عمل كنند . و ملت رو از فلاكت واقعی نجات دهند.
شاید ...
ایرانی
Germany
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
۰
۰
وقتی قرار نیست سر سوزن این مبالغ به دست قشر فقیر جامعه و توده مردم برسد (همانایی كه انقلاب كردند و آنرا حفظ نمودند و در جنگ تحمیلی هم پرچم دار بودند اصلاً هدف اصلی از انقلاب حمایت از توده فقیر جامعه بود و لاغیر) چرا این موضوعات مطرح می شود وقتی مردم این اخبار را می شنوند و تاثیری در زندگی خود نمی بینند بسیار ناراحت و ناامید میشوند، وقتی می بینند و می شنوند در این مملكت آقا زاده های چهره های معروف چندین هزار میلیارد اختلاس میكنند، جاسوسی علیه كشور نموده و با نص صریح قانون مجازات اسلامی حكم اعدام می بایست در خصوص آنها توسط قوه قضائیه اجراء شود ولی به خاطر وصل بودن به برخی از مقامات، مجازات اصلی در خصوص این مجرمان اجراء نمی شود و به خفیف ترین مجازات بسنده می شود و متاسفانه این محاكمات هم كاملا بصورت تشریفاتی، خصوصی و محرمانه ، همراه با كلمات مبهم، نامفهوم، و رد گم كردن مثل م-ه مطرح میشود. فقط و فقط جای تاسف و افسوس باقی می ماند كه چرا ما كه دم از اسلام ناب محمدی (ص) می زنیم پس چرا كاملا خلاف آن عمل می كنیم چرا ما ایرانیان با وجود برخورداری از معادن و نفت و صنعت غنی در سطح كشورهای جهان حتی كشورهای عربی اینقدر عقب افتاده و بدبختیم.

نیازمندی ها