مطرح ترین کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین بار از طرفداران خود خواست تا با همه توان از توافق هسته ای ایران دفاع کنند.
کد خبر: ۸۲۴۸۹۷
باید با همه توان خود از توافق هسته ای با ایران دفاع کنیم

به گزارش مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، «هیلاری کلینتون» وزیر سابق امور خارجه آمریکا و مهمترین کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ قاطعانه ترین حمایت خود را از توافق هسته ای ایران ارایه داد.

وی به فاصله چند روز پس از اعلام مخالفت قطعی «چاک شومر» یکی از سرشناسترین چهره های دموکرات سنای آمریکا با توافق هسته ای ایران، هشدار داد که لغو این توافق از سوی کنگره تاثیر مخربی بر وجهه جهانی ایالات متحده آمریکا خواهد داشت.

هیلاری در توصیف ابعاد این تاثیر مخرب گفت: نتایج حاصل از شکست توافق هسته ای ایران «غیر قابل پیش بینی» خواهد بود.

وی ادامه داد: با شکست توافق، اروپایی ها، روس ها و چینی ها خواهند گفت که ما حامی آمریکایی ها بوده و با آنها موافقت کردیم. ما به توافق دست یافتیم. اما احتمالا رئیس جمهور آنها (آمریکا) در حوزه سیاست خارجی عملکرد خوبی ندارد.

هیلاری تاکید کرد: چنین نتیجه گیری از سوی همپیمانان ما پیام بدی را به جهان عرضه می کند- جهانی که به سرعت در حال تغییر است و در اغلب موارد جای خطرناکی به حساب می آید.

هیلاری در واکنش به مخالفت جمهوری خواهان کنگره به آنها یادآوری کرد که چطور سیاست های غلط «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه، به توانمدی ایران در زمینه هسته ای منجر شد.

وی بی آنکه در سخنان خود نامی از «شومر» ببرد از طرفداران خود خواست که با تمام توان از توافق هسته ای ایران دفاع کنند.

با این حال، هیلاری که رویای حضور در کاخ سفید را در سر می پروراند مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ دیگر کشورها را به نظارت بر عملکرد ایران ترغیب خواهد کرد. وی ادعا کرد: می دانم که چطور علیه ایران یک ائتلاف تشکیل دهم چرا که پیشتر یک بار این کار را انجام داده ام.

وی به طرفداران خود گفت: شما در هفته های پیش رو مطالب زیادی را درباره توافق هسته ای خواهید شنید. پس خود را آماده کنید و با قدرت از آن دفاع کنید. ما مجبور به پیروی از دیپلماسی برای حل مسائل سخت با حامیان جهانی خود هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها