شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، گوگل و توییتر به جمع‌آوری تصاویر آزار جنسی کودکان از فضای مجازی اقدام کردند.
کد خبر: ۸۲۴۸۷۶
جمع‌آوری تصاویر آزار جنسی کودکان از فضای مجازی

به گزارش ایندیپندنت، شبکه‌‌‌‌‌های اجتماعی گوگل، فیس‌بوک و توییتر تصمیم دارند تمام تصاویر مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان را حذف کنند. در اولین اقدام کمپین‌های عضو بنیاد دیده‌بان اینترنت (آی‌ام‌اف)، لیستی از تمام این تصاویر را فراهم می‌کنند و در اختیار این سه شرکت قرار می‌دهند. هدف از این کار جمع‌آوری تصاویر قربانیان سوء استفاده جنسی و پیشگیری از پخش آنها است.

کارکنان "آی‌ام‌اف" به هرکدام از این تصاویر یک "هش کد" اختصاص می‌دهند که با به اشتراک گذاشتن این کدها دسترسی به تصاویر محدود می‌‌شود. این جنبش جدید در وهله‌ اول اجازه بارگزاری این تصاویر در فضای مجازی را محدود می‌کند. همین موضوع این سه شرکت‌ را قادر می‌سازد از به اشتراک گذاری این تصاویر در سرویس‌هایشان جلوگیری کنند. با این حال دستیابی به این عکس‌ها به طور کامل مسدود نمی‌شود و همچنان در "فضای مجازی سیاه" قابل بارگزاری هستند.

"هش کدها" به طور خلاصه کدهایی هستند که با محاسبات بر روی فایل‌ها تولید می‌شوند. هر فایل "هش کد" منحصر بفردی دارد و یکی از مهمترین کاربردهای آن، اطمینان از کامل و سالم بودن فایل دانلود شده می‌باشد.

مبارزه با گسترش تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان آغاز شده و در حال پیشرفت است. تا جاییکه "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس سال گذشته یگان جدیدی تاسیس کرد که هدف آن پیدا کردن این تصاویر در "فضای مجازی سیاه" است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها