گزارشی از پشت صحنه یک برنامه رادیویی

شب‌های تهران با رادیو

هشتمین اجلاس رادیو تلویزیون‌های اسلامی با شعار «پیامبر رحمت، رسالت رسانه‌های مقاومت» از 25 تا 27 مرداد در تهران برگزار می‌شود. در این اجلاس که میزبان220 شبکه رادیویی و تلویزیونی از 35 کشور جهان است، نشان «حلال مدیا» برای تولیدات پاک رسانه‌ای و پایگاه خبری یونیوز رونمایی می‌شود. حلال مدیا نشانی است برای تولید پاک، رسانه پاک و نسل پاک که از اهداف اصلی برگزاری این اجلاس است.
کد خبر: ۸۲۴۷۴۳
پیش به‌سوی تولید پاک، رسانه پاک و نسل پاک

روز گذشته حجت‌الاسلام علی کریمیان، دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حضور نوری مالکی معاون اول رئیس‌جمهور عراق، بخش‌های هشتمین اجلاس این اتحادیه را تشریح کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عرضه تولیدات پاک در بازار فیلم اجلاس، رونمایی از پایگاه خبری تصویری یونیوز، افتتاح نمایشگاه فناوری رسانه، تکریم از خانواده‌های شهدا، تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه، معرفی برگزیدگان جشنواره، تجلیل از رسانه نمونه مقاومت و تجلیل از فیلمساز برتر جهان اسلام اشاره کرد.

چهره رحمانی اسلام در رسانه‌های اسلامی

اجلاس سالانه اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، در هشتمین دوره میزبان مدیران و نمایندگان220 شبکه‌ رادیویی و تلویزیونی از 35 کشور جهان است. در این اجلاس خانواده‌ 9 شهید رسانه در نبردهای سوریه، عراق، لبنان و یمن نیز حضور خواهند داشت و از آنها قدردانی خواهد شد.

این دوره اجلاس از نگاه کریمیان اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در دوره‌ای برگزار می‌شود که اسلام‌هراسی و توهین به مقام پیامبر اعظم جزو برنامه‌های رسانه‌های غربی، معاند و استکباری بوده است و از سوی دیگر این رسانه‌ها در نبردهای نیابتی علیه مظلوم متحد شده و واقعیت‌های منطقه را وارونه جلوه می‌دهند.

وی اجلاس هشتم را فرصتی برای گردهمایی اعضای رسانه‌های جبهه مقاومت و کسانی که به عدالت، آزادی و رحمانیت می‌اندیشند، می‌داند. به همین سبب او و دیگر برگزارکنندگان اجلاس هشتم، شعار«پیامبر رحمت، رسالت رسانه‌های مقاومت» را برای این دوره برگزیده‌اند و می‌کوشند به کمک اعضای اجلاس، شیوه‌های نمایش چهره‌ رحمانی اسلام توسط رسانه‌های اسلامی را طرح و تبیین کنند. به گفته دبیرکل این اجلاس، تولیدکنندگان فیلم‌، سریال و مستندهای تلویزیونی، مدیران سایت‌های عضو اتحادیه و هیات‌های رسمی از جمله یک معاون رئیس‌جمهور و دو وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ از دیگر شرکت‌کنندگان در اجلاس هشتم هستند.

پایگاه خبری اتحاد

افتتاح مرکز تبادل خبری یونیوز از مهم‌ترین برنامه‌های هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی است و براساس توضیحات دبیرکل این اجلاس، یونیوز طی هشت ماه فعالیت آزمایشی5000 تصویر در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمیان، یونیوز را بر آماده از عبارتUnion news به معنای اخبار اتحاد تشریح کرد و توضیح داد: این پایگاه اینترنتی پیش از آن که یک خبرگزاری باشد، مرکزی برای تبادل خبری یا یک خبرگزاری تعاملی است که همه اعضا می‌توانند در این خبرگزاری تعاملی مشترک شوند و عکس‌ها و فیلم‌هایشان را بارگزاری کنند تا در اختیار تمام اعضا قرار گیرد.

به گفته دبیرکل اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، در شرایطی که متجاوزان تلاش می‌کردند از جنگ یمن تصویری منتشر نشود، المسیره و یونیوز عکس‌ها و فیلم‌های متعددی در این زمینه در دسترس اهالی رسانه و علاقه‌مندان قرار دادند. بر اساس توضیحات کریمیان، جشنواره اتحاد نیز در حاشیه اجلاس هشتم برگزار می‌شود که فرصت رقابت بین آثار پاک را فراهم می‌کند. به گفته وی، بیش از 600 اثر از 110 موسسه به دبیرخانه ششمین دوره این جشنواره راه پیدا کرده است که برترین‌ها در مراسم اختتامیه اجلاس معرفی خواهند شد.

رونمایی از دوره کتب آموزشی در مرکز آموزش اجلاس، برگزاری کمیسیون‌های تحصصی رادیو، تلویزیون و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هشتمین اجلاس رادیو تلویزیون‌های اسلامی است.

نشانی برای آثار پاک

در حاشیه هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری ششمین بازار فیلم اسلامی اشاره کرد.

به گفته محمدعلی انوشه، بازار فیلم اجلاس رادیو تلویزیون‌های اسلامی که طی پنج دوره گذشته آثار اسلامی و پاک به مخاطبان خود ارائه کرده، امسال از نشان «حلال مدیا» برای این آثار رونمایی می‌کند. مدیر بازار فیلم درباره این نشان گفت: به منظور نشان‌سازی و عرضه محصولات بازار فیلم تحت عنوانی که گویای سلامت آن باشد، نشان «حلال مدیا» در دبیرخانه طراحی شده که امکان شناسایی محصولات پاک را در همه جای جهان ممکن می‌کند. این نشان با شعار تولید پاک، رسانه پاک، نسل پاک در اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی رونمایی می‌شود.

آذر مهاجر - رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها