مواد لازم: فلفل دلمه‌ای: 5 عدد ، گوشت چرخ شده: 300 گرم، پیاز: یک عدد بزرگ ، سیر: 3 حبه ، برنج: 2 پیمانه ، لپه: یک پیمانه ، سبزی معطر ریز خردشده شامل ترخون، مرزه ، شوید، جعفری و گشنیز: 4 تا 5 قاشق غذاخوری، کشمش پلویی: 3 قاشق غذاخوری ، رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری ، نمک و فلفل: به میزان لازم ، روغن: به میزان لازم ، تخم مرغ: یک عدد
کد خبر: ۸۲۴۵۴۰

دلمه فلفل و‌ گوشت

طرز تهیه: ابتدا برنج و لپه را بپزید و تا مرحله آبکش آن را صاف کنید و کنار بگذارید. پیاز و سیر را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه و خوب مخلوط کنید. رب گوجه و سبزی و برنج و لپه و کشمش را هم به مواد اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا مواد طعم هم را گرفته و لذیذ شود.

مواد را در این مرحله از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود، بعد تخم مرغ و نمک و فلفل را هم اضافه و آنها را مخلوط کنید.

فلفل‌ها را شسته و یک برش حلقه‌ای به قسمت بالای فلفل بزنید و بعد با کارد داخل فلفل را کامل خالی کنید. از مواد مخلوط شده، داخل فلفل را پر کرده و در فلفل را بگذارید.

داخل یک قابلمه که کف آن گنجایش تعداد دلمه‌های شما را داشته باشد مقداری روغن بریزید و یک قاشق رب‌گوجه را در آن تفت دهید و کمی نمک و فلفل و زعفران آب کرده افزوده و فلفل‌ها را کف قابلمه چیده و دو لیوان آب به آن اضافه کنید و بعد از جوش آمدن، حرارت را کم و صبر کنید تا فلفل‌ها پخته و بیشتر آب آن تبخیر شود. بعد در دیس مناسب کشیده و اطراف آن را با چند برش لیمو و سبزیجات بخار پز تزئین و میل کنید.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها