خواص و مضرات فلفل:

فلفل‌خور‌ها بخوانند!

مطالعه‌ محققان نشان می دهد، مصرف منظم غذاهای تند و ادویه‌دار با افزایش طول عمر مرتبط است و خطر سرطان، بیماری‌های عروق کرونر و تنفسی را کاهش می دهد.
کد خبر: ۸۲۳۵۰۵
کاهش خطر سرطان با افزایش مصرف غذاهای تند

گروه محققان بین المللی که این مطالعه را انجام دادند در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در مجله انگلیسی بی ام جی منتشر شد، خاطر نشان کردند: «تحقیق ما نسبت معکوس بین مصرف غذاهای تند و ادویه دار را با میزان کلی مرگ و میر همینطور برخی علل مرگ مانند سرطان، بیماری‌های عروق کرونر و بیماری‌های تنفسی نشان داد».

این مطالعه که طی چند سال روی نزدیک به نیم میلیون چینی انجام شده است، نشان می دهد، احتمال مرگ کسانی که تقریبا هر روز غذاهای تند و ادویه دار مصرف می کنند نسبت به کسانی که تنها یک بار در هفته غذاهای تند و ادویه دار می خورند، کمتر است.

بر اساس این مطالعه، این تأثیر در بین مردان و زنان مساوی است و در بین کسانی که غذاهای تند می خورند و الکل نمی نوشند بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، همچنین، مصرف مکرر غذاهای تند و ادویه‌دار به خصوص با کاهش مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های عروق کرونر و بیماری‌های تنفسی مرتبط است.

این گروه بین المللی به سرپرستی محققان آکادمی علوم پزشکی چین اعلام کرد: «این نتایج، مطالعات قبلی را که اثرات محافظتی بالقوه غذاهای تند و ادویه‌دار را بر سلامت انسان نشان می داد، تأیید می کند».

ترکیب اصلی فلفل که از دیرباز پرمصرف‌ترین ادویه در چین به شمار می رود، کپسایسین است که به گفته محققان تأثیر ضد چاقی، ضد تورمی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها