اعضای بدن مرد جوان که به علت مصرف شربت متادون به جای شربت دل درد دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۸۲۲۹۸۴
اعضای بدن جوان 33 ساله زندگی بخشید

به گزارش جام‌جم، شامگاه هشتم مرداد امسال خانواده‌ای ساکن مهدی شهر سمنان برای شرکت در یک مهمانی به فولاد محله این شهر رفتند. ساعات پایانی شب اعضای این خانواده و خانواده صاحبخانه برای تماشای جشن عروسی به خیابان آمدند. نیم ساعت بعد آنها با صدای کمک‌خواهی پسرشان به نام صابر سراسیمه به خانه بازگشتند و دیدند او بشدت بدحال شده و کف اتاق افتاده است.

پسر 33 ساله توسط خانواده‌اش به بیمارستان 15 خرداد مهدی شهر سمنان منتقل و تلاش پزشکان برای نجات او آغاز شد اما صابر به دلیل مسمومیت شدید، دچار تشنج و سپس مرگ مغزی شد.

سه روز بعد از این حادثه پزشکان به خانواده‌اش اظهار کردند دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست و پیشنهاد کردند اعضای بدنش را اهدا کنند. والدین صابر لحظه‌ای درنگ نکردند و تصمیم گرفتند اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کنند. به این ترتیب روز گذشته با نظر پزشکان واحد فراهم‌آوری بیمارستان سینای تهران، دریچه قلب، کبد، دو کلیه، بافت‌ها و نسوج بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد .

زهرا صالحی‌فر، مادر صابر به جام‌جم می‌گوید: صابر دومین فرزندمان بود. شب حادثه او دچار دل درد شدیدی شده بود،به همین دلیل به خانه بازگشت تا قرص و دارویی پیدا کند و بخورد. نیم ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که با صدای کمک‌خواهی‌اش وارد ساختمان شدیم. صابر روی زمین افتاده بود و به خود می‌پیچید. او را سریع به بیمارستان رساندیم.

وی اضافه کرد: پزشکان پس از معاینه پسرم اعلام کردند او به جای داروی دل درد، شربت متادون خورده ودچار مسمومیت شده است. زمانی که از پزشکان شنیدیم دیگر امیدی به بازگشت پسرم به زندگی نیست، تصمیم گرفتیم برای شادی روح او، اعضای بدنش را اهدا کنیم .خداوند 33 سال صابر را به ما امانت داد و اکنون خودش این امانت را تحویل گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها