در طراحی و دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و برخی وسایل منزل، از لحاظ روانشناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی، فاکتورهای مهمی در انتخاب رنگ برای بخش های مختلف منزل، هستند.
کد خبر: ۸۲۱۸۹۸
نکات مهم در ترکیب رنگ بندی دکوراسیون منزل

۱- رنگ های روشن: استفاده از رنگ های شاد مانند سبز، آبی روشن، زرد و نارنجی، احساسات را بر انگیخته و موجب افزایش روحیه می شود. این رنگ ها نشان دوستی و مشوق ایجاد ارتباط هستند. اگر با انتخاب رنگ دیوارهای آشپزخانه و اتاق غذاخوری به مشکل برخورده اید، شاید استفاده از این رنگ ها انتخاب مناسبی باشد.

۲- رنگ های تیره: رنگ هایی مانند قرمز، بنفش، آبی پررنگ و سبز یشمی، می تواند حس محدود شدن و حتی غم را القا کند. اما استفاده آنها در جای مناسب و یا برای برخی از وسایل منزل حس آرامش و امنیت را در فرد ایجاد می کند.

۳- رنگ های گرم: استفاده از رنگ هایی مانند نارنجی و زرد در برخی بخش های خانه یا وسایل منزل، می تواند حس حرارت و گرما را منتقل کند. به همین دلیل استفاده از چنین رنگ هایی در بخش هایی از خانه که مکان هایی برای راحتی و استراحت افراد هستند، توصیه می شود.

۴- رنگ های سرد: رنگ هایی مانند آبی بسیار روشن و نزدیک به سفید یا طوسی و یا سبز روشن، اثر آرامبخش دارند. چنین رنگ هایی برای اتاق نشیمن و حتی اتاق خواب استفاده می شوند.

۵- آبی تیره: استفاده از این رنگ، موجب افزایش حس ارتباط متقابل خواهد بود و استفاده از آن در کنار رنگ های متضاد، برای مکان هایی مانند اتاق غذا خوری مناسب است.

۶- قرمز: رنگ قرمز می تواند انرژی موجود در اتاق را افزایش دهد و تحریک پذیری بیشتر را منجر شود. پس بهتر است به جای استفاده از چنین رنگی در اتاق کودک، آن را برای بخش هایی از آشپزخانه و یا راهرو ها استفاده کنید.

۷- طوسی یا فیلی: از استفاده از این رنگ در اتاق غذاخوری و آشپزخانه اجتناب کنید؛ مگر اینکه بخواهید اشتهایتان کم شود. این رنگ، آرامش و البته بی تفاوتی را القا می کند.

به گزارش آسمونی،سعی کنید با دریافت این نکات، رنگ های مناسب را برای اتاق ها و وسایل خانه خود انتخاب کنید تا از نهایت آرامش و انرژی در محیط منزل بهره مند شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها