سخنگوی دولت گفت: بعد از اینکه دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد عده ای انتظار داشتند ما شروع کنیم اسنادی را که در دست دولت درباره تخلف دولت قبل است اعلام کنیم.
کد خبر: ۸۲۰۸۷۳
عده ای انتظار داشتند اسناد تخلف دولت قبل را اعلام کنیم

محمد باقر نوبخت در نشست خبری گفت: اگر این کار می شد تمام روزهایی را که باید صرف مهار تورم و ایجاد رشد مثبت اقتصادی به جای رشد منفی می کردیم ، مصروف این دعوا می شد و آنها هم شروع به مشاجره می کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما ترجیح دادیم این کار را نکنیم ، گفت: البته وظیفه قانونی در خصوص تسلیم اطلاعات و مدارک مربوطه به قوه قضائیه انجام شد اما رسانه ای نکردیم.

وی که در پاسخ به این سوال که واکنش دولت در خصوص شکایت آقای احمدی نژاد از آقای جهانگیری چیست ؟ پاسخ می داد ، گفت: الان خوشحال می شویم که وی مسئولیت همه کارها از جمله بابک زنجانی ها و کارهای دیگری را که انجام داده است ، به عهده بگیرد.

نوبخت با بیان اینکه آقای جهانگیری مسئول برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و به همین خاطر اطلاعات لازم را در این باره در اختیار دارد ، گفت: بنابراین اطلاعات آقای جهانگیری نسبت به تخلفات دولت قبلی بسیار زیاد است.

وی گفت: ما از اینکه هر یک از مسئولان دولت قبل درباره قبول مسئولیت خود در قوه قضائیه پاسخگو باشند ، استقبال می کنیم.

سخنگوی دولت افزود : هر موردی که اعلام شده است نبود الا یکی از هزاران ، و ما قصد رسانه ای کردن آن را نداریم.

نوبخت گفت: ما آنچه را که داوری و قضاوت دادگاهها و محاکم است ، پذیرا می شویم.

دستگاه های نظارتی دکلهای گم شده را پیگیری می کنند

سخنگوی دولت درباره گم شدن دکل های نفتی در زمان دولت قبل گفت: این موضوع را دستگاه های نظارتی پیگیر هستند و قطعا وقتی این موضوع نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: درجلسه گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از دستگاه های نظارتی گزارش ریز در این باره ارائه داد.

خبرنگاری از سخنگوی دولت پرسید: آیا درست است که تاکنون سه دکل نفتی ناپدید شده است؟ که نوبخت گفت: اجازه دهید وقتی گزارش نهایی شد در این باره اطلاع رسانی شود.

جز اجرای قانون انتظار دیگری از رسانه ملی نداریم

سخنگوی دولت همچنین در پی سخنان اخیر رئیس رسانه ملی درباره انعکاس برخی اخبار در صدا و سیما، گفت: بنده با احترام به آقای سرافراز و رئیس رسانه ملی به این جمله اکتفا می کنم که ما جز اجرای قانون و آنچه که این رسانه ملی زیر نظر سه قوه باید عمل کند هیچ انتظار دیگری نداریم و انتظار داریم در جایگاه ملی نظر بدهد.

وی افزود: از این رسانه انتظار داریم از اعمال یک سلیقه خاص سیاسی اجتناب کند و حتما می کند، و امیدواریم در این سیاست موفق باشد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با رفع تحریم ها توانستیم حق ملت ایران را برای غنی سازی با محدودیت زیر 4 درصد اثبات کنیم و تحریم ها نیز رفع شود گفت: اینکه یکی از خبرگزاری ها این ارزش را به مسئله اقتصادی و مسئله اقتصادی را تبدیل به میزان دارایی های بلوکه شده کند و اینگونه القاء کند که صد میلیارد دلار بلوکه شده به 23 میلیارد دلار تبدیل شده است جای تعجب دارد و اینگونه القاء می شود انگار هیچ اتفاقی قرار نیست بیفتد.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی بلوکه شده ایران شامل 23میلیارد دلار بانک مرکزی و حدود 7 میلیارد دلار مربوط به دولت است گفت: بخشی از این ذخایر قبلا به ریال تبدیل شده است.

برخی خبرگزاری ها در جامعه ایجاد نگرانی می کنند

وی گفت: برخی از خبرگزاری ها با ایجاد نگرانی در جامعه که قرار است با ورود این پول ها به کشور تورم و گرانی ایجاد شود دست به تشویش اذهان عمومی می زنند.

وی افزود: رفع تحریم ها فقط در عرصه اقتصادی مربوط به آزاد شدن دارایی های بلوکه شده نیست بلکه قرار است با رفع تحریم ها سرمایه گذاری خارجی و داخلی در کشور افزایش یابد.

وی گفت: جامعه بداند که یک قسمت رفع تحریم ها مربوط به آزاد شدن دارایی های بلوکه شده است و قسمتی دیگر از آن مربوط به سرمایه گذاری های متنوع و با اولویت در کشور است تا بتوان به رشد هشت درصدی رسید.

وی گفت: در دو سه سال گذشته که درآمدهای نفتی کشور به 120 میلیارد دلار رسید، باید پرسید که چرا رشد هشت درصدی محقق نشد؟

نوبخت افزود: مردم امید دارند و نباید تلاش شود به نوعی امید مردم نشانه گرفته شود و این اخلاق به خصوص برای سایت هایی که ارزش مداری را ترویج می کنند، حرفه ای نیست.

نوبخت همچنین از تشکیل جلسه فوق العاده تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور با موضوع ارائه برنامه دستگاهها برای چگونگی سرمایه گذاری در شرایط پساتحریم خبردادو گفت : همین الان که من درخدمت شما خبرنگاران هستم این جلسه ادامه دارد.

پرداخت اعتبار طرح های عمرانی

سخنگوی دولت گفت: براساس گزارش خزانه داری کل کشور تا روزگذشته ۲ هزار و ۱۳۷میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی پرداخت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ برابر است.

محمد باقر نوبخت در ادامه افزود: تا 4 مرداد سال 93 پانصدو 28 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی اختصاص یافته بود.

وی افزود: این مبلغ شامل 10هزار میلیاردتومان اعتبارات عمرانی مناطق سردسیر، مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و سفرهای مقام معظم رهبری نیز می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیشتر این مبلغ را اختصاص داده بود که خزانه بعد از پرداخت حقوق تیر کارکنان فرصت پرداخت اعتبار طرح های عمرانی را پیدا کرد.

نوبخت افزود: امیدوارم هفته آینده عدد بیشتری را اعلام کنم چرا که اعتبار طرح های عمرانی در سیاست خروج از رکود و ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار موثر است.

وی همچنین تاکید کرد: دولت از سه طریق در سال گذشته برای مهار تورم اقدام کرده که شامل سیاست های متناسب پولی برای کنترل تقاضای بازار، اتخاذ کنترل هزینه عوامل تولید برای کنترل عرضه و مدیریت انتظارات تورمی بوده است.

نوبخت دامه داد: اینکه در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی کالاها پاسخ می دهم که دولت فعلا طرحی برای افزایش قیمت ندارد ، در مسیر مدیریت انتظارات تورمی جامعه است.

سخنگوی دولت افزود: اگر دولت این انتظارات را مهار نکند تورم افزایش می یابد ، ضمن اینکه تولید کنندگان فشار افزایش قیمت ها را به دستگاه مربوطه منعکس و آن ها هم موضوع را در دولت مطرح می‌کنند تا از دولت مجوز بگیرند و در این فاصله اخبار افزایش قیمت در رسانه ها منعکس می شود اما من صادقانه می گویم فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم.

نوبخت افزود: معقول ترین و صادقانه ترین عبارت این است که بگویم فعلا برنامه ای نداریم و توقع من از خبرنگاران این است که عین عبارت را منعکس کنند وخبرنگاران هم نباید اجازه دهند که من انتظارات تورمی جامعه را افزایش دهم.

وی تاکید کرد: دولت برای موفق شدن سیاست مهار تورم همواره با افزایش قیمت کالاها و خدمات مخالف است و به جز در مورد خاص مجوزی نمی‌هد.

دولت هیچ مجوزی برای افزایش قیمت نداده است

سخنگوی دولت گفت : سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده مرجع نظارت بر قیمتی است که تولیدکنندگان عرضه می کنند و مصرف کنندگان می خرند و در نامه ای که از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها اعلام شده ، تاکید شده بود که در کالاهای نوع اول تحت هیچ شرایطی نباید افزایش قیمت داشته باشیم.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری افزود: مستند این نامه را در اختیار داریم که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده که مرجع نظارت بر قیمت هاست و همچنین نظر سازمان هدفمندی یارانه ها را هم که گفته است نباید بیش از شش درصد افزایش قیمت داشته باشیم در اختیار داریم.

وی افزود : من به عنوان سخنگوی دولت اعلام می کنم که دولت هیچ مجوزی برای افزایش قیمت نداده است و ستاد هدفمندی یارانه ها هم بر اساس وظیفه خود عمل کرده و سازمان حمایت از مصرف کننده هم خبر را رسماً اعلام کرده است ، ضمن اینکه در یک مقطعی شایعاتی شنیدید که واحدهای تولیدی خیز برداشتند که افزایش قیمت را اعلام کنند اما بدانید دولت قطعاً این افزایش قیمت را رد می کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت هیچگونه افزایش قیمتی را تصویب نکرده است و من اعلام می کنم که اگر چنین چیزی را تصویب کند من به عنوان سخنگوی دولت اعلام خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اولویت های اقتصادی دولت در شرایط پساتحریم گفت: یکی از اولویت های مهم ما در حوزه سرمایه گذاری است.

نوبخت افزود: بنابراین از الان در برابر هیئت هایی که به ایران می آیند بخش های اولویت دار را در مذاکرات مطرح می کنیم و به همین خاطر در هر یک از دستگاههای اجرایی اولویت ها در حال مشخص و نهایی شدن است.

وی با اقرار به تاسف از بیکاری افراد فارغ التحصیل در کشورمان گفت: در شرایط پساتحریم باید بتوانیم از این نیروها با برنامه های مختلف نظیر اجرای آموزش های کوتاه مدت در داخل و خارج از کشور زودتر استفاده کنیم.

سخنگوی دولت گفت: یکی از اولویت های ما در برنامه ششم توسعه افزایش اشتغال خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده حتما صرفه جویی مورد نظر خواهد بود ، گفت: همچنین جز در مواردی نظیر مواد اولیه که کشور به آن نیاز دارد سیاست ما واردات نیست بلکه توسعه صادرات است.

سخنگوی دولت از تشکیل کارگروه بررسی فرایند کامل سیل اخیر در دولت خبر داد

سخنگوی دولت گفت: در جلسه چهارشنبه دولت از سوی وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارگروهی به ریاست آقای تولایی تعیین شد تا تمامی فرآیند رخ داد غم انگیز سیل اخیر را بررسی کند.

محمدباقر نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: این کارگروه قرار است اگر قصوری در این باره رخ داده مقصران احتمالی را مشخص کند و راه کارهای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث را ارائه دهد.

به شرایط جدید فکر می کنیم

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما باید به شرایط جدید فکر کنیم گفت : نگرانی برخی از افراد قابل تامل است اما وقتی حاکمیت درباره توسعه اقتصادی نظر دارد ، قطعاً باید با حاکمیت کشور خود را منطبق کنند و به منافع ملی و مردم فکر کنند.

وی افزود: ما هم در مذاکرات از گذشته این کشورها با خبریم اما بر اساس منافع ملی تصمیم گیری می کنیم.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره ایجاد نامهایی نظیر بابک زنجانی دوم در دولت کنونی گفت: طبعاً برخی ها می خواهند نسبت به گذشته تناظر ایجاد کنند. مثلاً بابک زنجانی را در مقابل بابک زنجانی دیگر و اتهام یک مقام دولتی را در مقابل اتهام یک مقام دولتی دیگر قرار دهند.

سخنگوی دولت گفت: قوه قضائیه قطعاً نسبت به این مسائل با قاطعیت برخورد می کند.

خبرنگاری درباره استیضاح یکی از وزرا در مجلس پرسید که سخنگوی دولت با اشاره به اینکه استیضاح حق قانونی مجلس است گفت: این موضوع هیچ تاثیری در روابط ما با مجلس ندارد و رابطه دو قوه بسیار صمیمانه است و نهایت تعامل را با یکدیگر داریم.

افزایش قیمت خودرو

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال دیگری درباره افزایش قیمت خودرو هم گفت: شورای رقابت در این باره به وظایف خود عمل می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که در شرایط پساتحریم وضعیت معیشتی مردم چگونه خواهد شد؟ گفت : همانطور که تحریم و استمرار آن باعث شد مردم در مضیقه باشند و به اصطلاح در سر سفره فشار تحریم را احساس کنند طبیعی است که وقتی تحریم ها برطرف شود ، به تناسب مردم باید بهبود شرایط را احساس کنند.

نوبخت با تاکید بر اینکه البته هنوز لغو تحریم ها اجرا نشده و طبعاً در یک دوره زمانی این اتفاق خواهد افتاد، گفت: ما با برنامه ریزی می توانیم به مطالبات به حق مردم پاسخ دهیم و مردم باید آثار مثبت پساتحریم را در زندگی خود احساس کنند و تلاش دولت نیز همین است.

در حذف یارانه ها احتمال اشتباه است

سخنگوی دولت با اشاره به حذف یارانه افراد پردرآمد گفت: به عنوان مثال در حذف یک میلیون نفر حتی اگر یک درصد هم خطا و اشتباه صورت گیرد شامل ده هزار نفر می شود بنابراین احتمال اشتباه در این باره وجود دارد و این موضوع طبیعی است.

نوبخت گفت: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سایتی را اعلام کرده که معترضان می توانند به آن مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند بنابراین در صورت اشتباه احتمالی امکان پاسخگویی و برطرف شدن اشتباه وجود دارد.

وی گفت: تا پیش از حذف یارانه افراد پردرآمد، برخی از سایت های خبری در هر مصاحبه ای از ما سوال می کردند که چرا حذف انجام نمی شود و حالا که کار حذف شروع شده همان رسانه ها هر روز سوال می کنند که چرا این افراد حذف شده اند.

نوبخت خطاب به رسانه ها گفت:‌ شما باید کمک کنید که این قانون اجرا شود و البته ممکن است در حذف یک میلیون نفر یک کارگر و یا یک نفر تحت پوشش کمیته امداد هم به اشتباه حذف شده باشد که جای اعتراض و برگشت وجود دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جمع بندی مذاکرات به صورت لایحه به مجلس ارائه شود گفت: این حرف جدیدی است که می شنویم زیرا قبلا در خود مجلس مصوب شد که باید این جمع بندی در چارچوب بررسی ها و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد.

نوبخت گفت: این شورا کار خود را شروع کرده و نسبت به ایفای این ماموریت خود اقدام خواهد کرد و دبیر شورا گزارش شورا را اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست مجلس در این باره رای دهد و فقط باید گزارشات را دریافت کند گفت: شورا این جمع بندی را با توجه به رویکردهای سیاست های نظام و تدابیر و فرمانهای مقام معظم رهبری بررسی خواهد کرد.

خبرنگاری از قول استاندار تهران مدعی شد که پیش از جمع بندی اعلام کرده بود رقم پول های بلوکه شده ایران 150 میلیارد دلار است.

سخنگوی دولت پاسخ داد: حوزه کاری و مسئولیت استاندار تهران مشخص است و من از شما خواهش می کنم که سوالات خود را از افراد غیر مسئول و غیر مطلع نپرسید.

وی با بیان اینکه هر یک از مسئولان و حتی نمایندگان مجلس در حوزه کاری خود دارای اطلاعات کافی هستند گفت: دولت سخنگو دارد و رسما مواضع خود را اعلام می کند و اگر اطلاع نداشته باشد به صراحت اعلام خواهد کرد.

سخنگوی دولت بار دیگر به خبرنگاران توصیه کرد: در باره حوزه های تخصصی از افراد مسئول و مطلع سوال کنند و گفت: مباحث مربوط به پول های بلوکه شده ایران مرجع رسمی دارد و این مرجع گزارش بانک مرکزی است.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
با سلام هر كه خربزه می خورد باید پای لرزش هم به ایستد . تاریخ نشان داده هر گروهی ودسته ای كه به قدرت می رسند در طول مسولیت خود دچار لغز ش هایی هم می شونداگر چه راست چه دروغ. دولت های گذشته كارهای خلاف قانون انجام داده اند بایدجواب گو باشند در آینده در مورد این دولت تدبیر امید هم خواهن گفت به گواه تاریخ حالا چه اگر راست یا دروغ باشد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
مطمئنم هستم مردم همچین درخواستی نكردن این ادم همه میشناسان گفت امسال سوخت گرون نمیشه بعد چند ماه دیگه سوخت گرون شد من سرتا پا آتیش میگیرم به شخص آقای احمدی نژاد تهمت بزنه این دولت كار بلد نیست انجام بده فقط شبانه روز نشسته كه بر علیه دولت قبل حرف بزنه اینو واقعیت میگم هیچ ریاست جمهوری به اندازه اجمدی نژاد شهر ما آباد نكرد ما كنا رمنبع گاز بودیم هیچ دولتی بهمون گاز نكشید تا احمدی نژاد اومد شهر ما تا شهرمون گاز كشی نشده سریع بودجه ای داد و شهر ما گاز كشی كردن واقعیتش این دولت 2 سال ازش گذشته هنوز یك فعالیته پیش پا افتاده تو شهر ما انجام نداده من شخصا تو شهرمون دور میزنم همش كارهای احمدی نژاد میبینم آروز دارم یه فعالیتی از این دولت توشهرمون ببینم حسن روحانی ۲ ساله بیمارستان ۳۶ تختخوابی بندر ما رو كه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیكی هست یه امان خدا رها كرده.جایی كه اتوبان بندر دیر تا بوشهر را به امان خدا رها كرده.
بینام
Sweden
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
یكی نیست به این دولت مردان امروز بگه بسكنید این بازیها رو.دولت بعدی هم میاد باد انتقاد و تخریب را علیه شما ها رو میگیره.فقط از سیاست و مسئولیت به توجه دارین كه بگین دولت قبل فساد كرده خب حالا خودتون دارین چیكار میكنین؟شما اگه میتونید قبل از محاكمه احمدی نژاد اسامی ثروتمندا رو اعلام كنید تا یارانه شون حذف شه بعد به بازی های سیاسیتون برسین.مردم چه گناهی كردن كه باید تاوان بازیهای سیاسی شما رو بدن.كمی به فكر اقشار كم درامد باشید البته اگه جزء وظایفتون هست؟!
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
این دولت كار بلد نیست فقط شبانه روز نشسته بر علیه دولت قبل تبلیغ میكنه فقط بلده دل مردمی بشكنه كه به احمدی نژاد رای دادن این دولت هر حربه ای به كار ببره محبوبیته آقای احمدی نژاد كم نمیشه رای25 میلیونی آقای احمدی نژاد 30 میلیون خواهد شد
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
كدام دولت به اندازه دولت قبل و خادم ملت كاركرد؟ یكی از بزرگترین افتخارات دكتر احمدی نژاد كاركرد اوست. كه كشور به یك كارگاه سازنگی تبدیل شده بود وهرچه حالا افتتاح می كنند از پروژه های زمان اوست . مردم را چه فرض كردی ؟نكنه همه را مثل خودت می پنداری؟
كمال
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
تو این هیاهوی وعده های تو خالی و ذوق زدگی های الكی این دولت، دلم برای احمدی نژاد ۸۴ تنگ شده.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
آقا من حرفم اینه كه اصلا احمدی نژاد بدترین آدم بوده و بیشترین ضررها رو به مملكت زده. دولت حاج حسن با علم به اینكه وضعیت كشور خرابه و به قول خودشون خزانه خالیه اومده سر كار ...
پس اگه مرد هستین وضعیت رو درست كنین اگرم نمیتونین چرا ادعا كردین ... مگه مملكت داری كشكه كه با بودن یا نبودن یه تحریم كلا متفاوت باشه!!!
دولت هر وقت یه جایی كم میاره و یا خراب می كنه یا نه همین جوری یه سخنرانی داره همین جوری بی دلیل یه گیری به دولت قبل میده...
اگه بلدی بسم الله اگرم نه بیشتر از این وقت مملكتو نگیر و اخرت خودتو خراب نكن...
بزار بقیه بیان ببینیم چی تو چنته دارن ...
مهدی بردستان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
ما انتظار داریم بیمارستان شهر دیر در استان بوشهرتكمیل كنید مسئولین نماینده مردم شهرما همش درخواست میدن بودجه بدین تا بیمارستان تكمیل كنیم چرا به درخواستشون پیگیری نمیكنی چرا تو این دوسال بیمار ستانی كه پیشرفت فیزكی75 درصد داشته به امان خدا رها كردین شما هدفتون این نیست كه بخوا هید درخواست مردم پیگری كنید شما هدفتون اینه كه دولت قبل تخریب كنی اگه واقعا دنباله درخواست مردم هستی چرا به درخواست مردم شهر ما بی توجهی میكنی برا همه رو شده كه این دولت فقط كارش شده تخریب دولت
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
مگه دولت قبل غیر از تخریب مملكت كاری داشته بنده خدا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها