فراخوان ششمین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان به عنوان یکی از بخش های جنبی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌‏های کودکان و نوجوانان اعلام شد.
کد خبر: ۸۱۹۸۵۶
ششمین مسابقه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان فراخوان داد

در راستای توجه به جایگاه فیلمنامه به عنوان عنصر خلاقانه و اصلی در فیلم های سینمایی، برای نخستین بار مسابقه طرح و فیلمنامه نویسی سینمای کودک و نوجوان به صورت بین المللی و به عنوان یکی از بخش های جنبی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم­ های کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

رویکرد اصلی این مسابقه انتخاب طرح یا فیلمنامه هایی اعم از تالیفی یا اقتباسی برای کودک و نوجوان است که با توجه به مؤلفه های سینمایی بومی، ملی و ارزشی در ساختار و محتوا نوشته شده اند و نویسنده با شناخت کافی از ادبیات و قصه های ایرانی به توسعه فرهنگ اصیل و عامه ایرانی از طریق تقویت فضاهای فانتزی و تخیلی در سینمای کودک و نوجوان پرداخته است.

بر اساس این فراخوان طرح و فیلمنامه ای می تواند در مسابقه شرکت کند که قبلا بر اساس آن فیلمی ساخته نشده باشد و برای طرح و فیلمنامه اقتباسی ذکر نام اصلی اثر، نویسنده و مترجم آن ضروری است.

همچنین در این فراخوان آمده است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار اقتباسی برگزیده براساس کتاب های چاپ شده از سوی کانون، جوایزی ویژه اهدا خواهد کرد و بنیاد سینمایی فارابی نیز براساس الویت های فرهنگی خود و شورای راهبردی و سیاستگذاری سینمای کودک، اثر برگزیده بخش مسابقه را خریداری و در مراحل تولید حمایت خواهد کرد.

فیلمنامه نویسان و صاحبان طرح در صورت تمایل برای شرکت در این مسابقه می توانند طبق شرایط و مقررات، فیلمنامه و طرح های خود را به دبیرخانه مسابقه به نشانی تهران خیابان جمهوری اسلامی خیابان سی تیر پلاک ۷۵، بنیاد سینمایی فارابی، تحویل یا ارسال کنند.

علاقمندان برای دریافت و تکمیل نمونه فرم و سایر اطلاعات مورد نیاز می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.icff.ir مراجعه کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها