جام جم نوا: "ویولن" شناخته شده‌ترین ساز زهی و آرشه‌ای است که به قیمت 300 هزار تا دو میلیون تومان به فروش می رسد. ویولن‌های دست‌ساز ایرانی در کنار ویولن‌های ساخت چین، ترکیه و آلمان سهم عمده بازار را در اختیار دارند.
کد خبر: ۸۱۹۷۵۴
برابری قیمت برخی آلات موسیقی با قیمت یک آپارتمان

"ویولنسل" نیز از دیگر عضو خانواده سازهای زهی و آرشه‌ای است که حدود قیمتش از 1.5 میلیون تا سه میلیون تومان است.
"پیانو " که مشهورترین ساز از انواع سازهای کلیدی است، دو نوع دیجیتال و آکوستیک دارد. پیانو دیجیتال که صدای پیانو آکوستیک را تقلید می کند، رنج قیمتش از حدود دو میلیون تا 9 میلیون تومان است.
پیانو آکوستیک که نوع استاندارد پیانو است شامل دو نوع دیواری و رویال می‌شود؛ پیانو آکوستیک دیواری از 14 میلیون تا 50 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. پیانو آکوستیک رویال نیز از حدود 40 میلیون تا 200 میلیون تومان در بازار یافت می شود.
"کیبورد" یکی دیگر از انواع سازهای کلیدی است که برای آهنگسازی، ضبط ملودی ها و پیانو الکتریکی از آن استفاده می شود. حدود قیمت این ساز از 800 هزار تا 16 میلیون تومان است.
گیتار الکتریک که صدای آن به‌وسیله تقویت‌کننده‌ای الکتریکی تشدید می شود یا تغییر می‌کند از نیم میلیون تا 12 میلیون تومان قیمت دارد.
گیتار آکوستیک یا فلامنکو نیز قیمتی بین 450 هزار تا 3.5 میلیون تومان دارد.
گیتار کلاسیک رایج ترین و شناخته شده ترین نوع گیتار به شمار می رود که حدود قیمتش از 350 هزار تا 14 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.
"کلارینت " یکی از انواع سازهای بادی است و قیمت آن از حدود نیم میلیون تا 2.5 میلیون تومان است.
"ساز دهنی" یکی دیگر انواع سازهای بادی است که به"هارمونیکا" نیز مشهور است و دو نوع کلیددار (کروماتیک) و بدون کلید (دیاتونیک) دارد. این ساز در نوع کلیددار از حدود 45هزار تا یک میلیون تومان قیمت دارد و در نوع بدون کلید از حدود 30 هزار تا 350 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
"ارف" که از مشهورترین سازها برای آموزش موسیقی کودکان به شمار می‌رود، قیمتی حدود 25 هزار تا 60 هزار تومان دارد.
"دارمز" که مجموعه‌ای از طبل‌ها، سنج‌ها و گاهی دیگر سازهای کوبه‌ای است بسته به چند تکه بودنش قیمتی از 2.5 میلیون تا هشت میلیون تومان دارد. جنس بدنه و روکش ساز از عوامل تاثیرگذار در قیمت این ساز به شمار می رود.

سازهای ایرانی
"تار" از مشهورترین سازهای زهی ایرانی است که در داخل کشور ساخته می شود. این ساز که با مضراب نواخته می شود حدود قیمتش در بازار از 700 هزار تا پنج میلیون تومان متغیر است.
"سه تار" یکی دیگر از سازهای زهی ایرانی است که با ناخن انگشت اشاره دست راست نواخته می شود. این ساز حدود 70 هزار تا 3.5 میلیون تومان است.
"تنبور" از دیگر سازهای زهی ایرانی است که جزو سازهای مشهور موسیقی مقامی ایران به شمار می رود. قیمت این ساز در بازار 100 هزار تا یک میلیون تومان است.
"عود" یا بربط از جمله سازهای زهی ایرانی است که در کشورهای عربی و خاورمیانه نیز رواج دارد. این ساز که هم در داخل ساخته می‌شود و هم از کشورهای همسایه وارد می شود، حدود قیمتش از 600 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.
"سنتور " ساز زهی ضربه ای ایرانی است که جزو پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سازها به شمار می رود. قیمت این ساز در بازار از 300 هزار تا چهار میلیون تومان متغیر است.
"کمانچه" ساز زهی ایرانی است که با آرشه نواخته می‌شود. این ساز که به دو نوع پشت باز و پشت بسته تقسیم می‌شود، حدود قیمتش 350 هزار تا دو میلیون است.
"تنبک" یکی از مشهورترین سازهای کوبه‌ای ایرانی است که از 140 هزار تا یک میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.
"دف" یکی دیگر سازهای کوبه ای ضربی است که 30 هزار تا 200 هزار تومان قیمت دارد.
" نی" از مشهورترین سازهای بادی ایرانی است که 30 هزار تا 300 هزار تومان فروخته می شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها