مقامات صنعت نفت کشورمان پس از موفقیت مذاکرات هسته ای و افزایش استقبال شرکت های خارجی از حضور در ایران، با شرکت در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اتحادیه اروپا به رایزنی با شرکت های بین المللی نفتی می پردازند.
کد خبر: ۸۱۹۳۶۶
دیپلماسی نفتی ایران در قلب اروپا

در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اتحادیه اروپا که در وین برگزار می شود، هیات هایی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلیس و اتریش حضور یافته و به بررسی فرصت های تجاری در ایران می پردازند.

در این کنفرانس دو روزه که 23 و 24 جولای 2015 همزمان با یکم و دوم مرداد ماه در اتریش برگزار می شود، هیات های مختلف اقتصادی از ایران عازم وین شده اند.

از مهم ترین هیات های شرکت کننده در این همایش، هیاتی متشکل از مدیران و مقامات ارشد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشورمان است که قرار است به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران بپردازند.

تعدادی از معاونان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت برای رایزنی درباره نحوه تعامل با شرکت های خارجی به اتریش سفر کرده اند.

جذب سرمایه گذاری خارجی، تامین فاینانس، وارد کردن فناوری های پیشرفته و زمینه سازی برای فروش محصولات از مهم ترین محورهای رایزنی مقامات صنعت نفت کشورمان در وین به شمار می رود.

در این میان، صنعت پتروشیمی از مهم ترین بخش های صنعت نفت به شمار می رود که که دارای بیشترین جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی است و بر این اساس هیاتی به ریاست معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این کنفرانس عزیمت کرده اند.

تخمین زده می شود که برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران از 60 میلیون به 120 میلیون تن در سال به 70 تا 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز باشد.

عیسی مشایخی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل از جمله شرکت کنندگان در کنفرانس وین درخصوص جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی گفت: خوشبختانه توافق اولیه اقدام مشترک که در ژانویه ٢٠١٤ اتفاق افتاد اثر روانی بسیار خوبی را بجای گذاشت و با توافق جامع، فضای مثبت آغاز مجدد فعالیت های جدید کسب در ایران به طور کامل محسوس خواهد بود.

وی افزود: اگر توافق نهایی میان ایران و ١+٥ انجام نمی شد مشخص نبود قیمت دلار به چه میزان می رسد، هم اکنون تصویب توافق در شورای امنیت و اتحادیه اروپا به لحاظ روانی بسیار اثر مثبتی دارد.

کنفرانس وین اولین گام ایران برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت است و مقامات صنعت نفت کشورمان قصد دارند در گام بعدی کنفرانس بین المللی لندن را برگزار کنند.

همچنین قرار است در کنفرانس لندن، از مدل جدید قراردادهای نفتی که دارای جذابیت های فراوانی برای شرکت های بین المللی خواهد بود رونمایی شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها