نایب‌رئیس کمیسیون اصل90 مجلس گفت: متن جمع‌بندی مذاکرات وین به علت اشکالاتی در ترجمه، از سوی هیأت‌رئیسه مجلس به وزارت امور خارجه عودت داده شده و فعلا متنی که پیش از این وزارت خارجه به‌صورت غیررسمی آن را در رسانه‌ها منتشر کرده است در اختیار ماست که البته ترجمه آن هم اشکالاتی دارد.
کد خبر: ۸۱۹۲۹۳
رسایی: متن جمع‌بندی مذاکرات را به وزارت امور خارجه برگرداندیم

به گزارش فارس، حمید رسایی افزود: ترجمه این متن باید دقیق باشد و اقدام هیات‌رئیسه کار درستی بوده است؛ چرا که ما دلیلی برای عجله نداریم.

هیکل: استقامت ایران، افسانه‌ای است

محمد حسنین هیکل، روزنامه‌نگار معروف مصری با تمجید از ایران و حزب‌الله لبنان گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای ثابت کرد از استقامت افسانه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هیکل در مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان گفت: «این استقامت به ایران امکان داد تا در پرونده هسته‌ای با قدرت‌های غربی از جمله آمریکا به توافق برسد.»این روزنامه‌نگار، عربستان و کشورهای عربی منطقه را ضعیف‌تر از آن دانست که بتوانند در برابر توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ، چالشی ایجاد کنند.

وی همچنین با بیان این‌که مصر برای نزدیک شدن به ایران تلاش می‌کند، اظهار کرد: در همین حال تلاش‌هایی آغاز شده است تا عبدالفتاح السیسی را از نزدیک شدن به تهران بازدارند.

خبر بازداشت مشایی صحت ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور سابق، خبر بازداشت اسفندیار رحیم‌مشایی را تکذیب کرد.برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته مدعی شده بودند، رحیم مشایی روز یکشنبه وارد دادگاه انقلاب شعبه چهارراه قصر شده و در آنجا بازداشت شده است.

نگرانی فابیوس از تنبیه شرکت‌های فرانسوی توسط ایران

وزیر امور خارجه فرانسه با نگرانی از موضع ایرانی‌ها در برابر شرکت‌های فرانسوی و پیش از سفر به ایران گفت: درست است که فرانسه در مذاکرات هسته‌ای با ایران موضع سختگیرانه‌ای داشت، اما آیا به‌خاطر آن شرکت‌های فرانسوی باید تنبیه شوند؟

به گزارش فارس و به نقل از فرانس‌پرس، لوران فابیوس که قرار است هفته آینده به تهران سفر کند، گفت: مطمئنم سختگیری‌های فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، به روابط تجاری بعد از برداشته‌شدن تحریم‌ها آسیب نخواهد زد.

واکنش ابوترابی به نحوه برخورد با معلمان تجمع‌کننده مقابل مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی وزیر کشور به نحوه برخورد با معلمان تجمع کننده در مقابل مجلس شد و تاکید کرد: خانه ملت ملجأ و پناه مردم است.

به گزارش مهر، محمدحسن ابوترابی‌فرد در پایان جلسه علنی دیروز گفت: لازم است اشاره شود در ارتباط با مسائل مهم جامعه‌ فرهنگیان کشور، براساس تصویب نمایندگان مردم، کمیته مشترک مجلس و دولت تشکیل شده است.

جمعی از فرهنگیان صبح دیروز درخصوص مسائل صنفی خود مقابل مجلس تجمع کردند که این تجمع با ورود نیروی انتظامی پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
آقای رسایی، به سلامتی از مسافرت تابستانی اروپایی كی برگشتید؟
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
عزیزم سفر آقای رسایی به دعوت خصوصی انجام شده شما هم اگه عرضه دارید و به زبان تسلط دارید و البته اگه دین رو هم میفهمید ازتون دعوت میشه
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
چرا بعضی ها از این توافق اینقدر عصبی هستند بابا شما توافق كردید نه روحانی حالا خوب شد راحت شدید امتیازش هم مال شما

نیازمندی ها