مدیر کل نظارت بر نشر و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام اینترنتی برای سفارش کتاب های درسی که پیش از این تا 31 تیرماه اعلام شده بود تا 15 مرداد ماه تمدید شد.
کد خبر: ۸۱۹۰۷۰
ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی تمدید شد

لیدا نیکروش افزود: از آنجا که بسیاری از دانش آموزان هنوز موفق به ثبت نام اینترنتی برای دریافت کتاب های درسی خود نشده اند فرصت دوباره ای به آنها داده شده و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: تمامی دانش آموزان پیش دانشگاهی سراسر کشور و دوره ابتدایی شهر تهران می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به مدارس خود ثبت نام کرده و کد ثبت نام دانش آموزی دریافت کنند.

مدیر کل نظارت بر نشر و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این دانش آموزان سپس می توانند با ورود به سامانه فروش اینترنتی کتاب های درسی به نشانی www.irtextbook.com و یا www.irtextbook.ir با وارد کردن کد ملی و یا کد ثبت نام دانش آموزی سناد و سریال شناسنامه خود اقدام به ثبت سفارش خرید کتاب پایه مورد نظر کنند.

نیک روش درمورد آمار ثبت نام اینترنتی دانش آموزان برای دریافت کتاب های درسی نیز خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی دانش آموزان قبولی خردادماه دوره ابتدایی شهر تهران، برای دریافت کتاب های درسی در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تمدید مهلت ثبت نام برای تعداد محدودی از دانش آموزانی است که به هر دلیل از جمله مسافرت، هنوز نتوانسته اند نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی خود اقدام کنند.

مدیر کل نظارت بر نشر و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین برای دانش آموزانی که در شهریورماه کارنامه قبولی خود را دریافت می کنند سامانه فروش اینترنتی کتاب های درسی از 20 شهریور تا 10 مهر باز خواهد شد.

براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش امسال برای نخستین بار کتاب های درسی دوره پیش دانشگاهی در سراسر کشور و دوره ابتدایی شهر تهران از طریق ثبت سفارش اینترنتی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و به تدریج این طرح در سال های آینده گسترش می یابد.

بر اساس آخرین آمار مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تاکنون بیش از 9 میلیون و 200 هزار دانش آموز در سامانه سناد آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 95-94 ثبت نام کرده اند.

بر اساس این آمار از این تعداد 6 میلیون و 213 هزار و 720 دانش آموز در مقطع ابتدایی، یک میلیون و 949 هزار و 672 نفر در مقطع متوسطه اول و یک میلیون و 6 هزار و 527 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کرده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها