ساعت های هوشمند گجت های جدیدی هستند که طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.دو برند پرچمدار و پیشرو برای این گجت اپل و سامسونگ هستند که در این گزارش به مقایسه این دو محصول می پردازیم.
کد خبر: ۸۱۸۹۳۴
کدامیک موفق تر بودند، ساعت اپل یا سامسونگ؟

اپل سنت قدیمی خود مبنی بر ارائه نسخه های یگانه از محصولاتش را شکسته و ساعت مچی هوشمند خود را در اندازه ها، رنگ ها و جنس های مختلفی عرضه کرده است.

سامسونگ گیِر اس پرچمدار اسمارت فون های سامسونگ بوده و شاید پیش از معرفی ساعت اپل، بالارده ترین ساعت بازار محسوب می شد. با توجه به رقابت پیش آمده در این گزارش به بررسی و مقایسه این دو محصول می پردازیم.

قیمت

نسخه ۳۸ میلی متری و اسپرت ساعت هوشمند اپل ۳۴۹ و نسخه ۴۲ میلی متری آن ۳۹۹ دلار قیمت دارند البته در صورتی مایل به پرداخت مبالغ بیشتری باشید، قابلیت دریافت بندهای متنوع و دیگر امکانات به شما ارائه می شود البته نسخه طلایی ساعت اپل قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلار دارد.

این در حالی است که گیر اس سامسونگ همراه با یک بند اسپورت زیبا ۳۴۹ دلار قیمت دارد.

در حال حاظر هر دو این محصولات در بازار موجود است و با 5 ماه اختلاف گیر اس زودتر از ساعت اپل در نوامبر 2014 به بازار آمده است.

نمایشگر

سامسونگ گیر اس به نمایشگری سوپر آمولد به سایز ۲ اینچ با وضوح ۳۶۰ در ۴۸۰ پیکسل مجهز است. این نمایشگر رنگ ها را زیبا نمایش می دهد.

از سوی دیگر نسخه ۳۸ میلی متری اپل واچ دارای یک صفحه نمایش ۱.۵ اینچی با وضوح ۲۷۲ در ۳۴۰ پیکسل بوده و نسخه ۴۲ میلی متری آن نیز به نمایشگری ۱.۶ اینچی با وضوح ۳۱۲ در ۳۹۰ پیکسل مجهز است.

شایان ذکر است؛فناوری معروف رتینا اپل در این صفحات نمایش به کار گرفته شده است. هرچند پیکسل این محصول از گیر اس کمتر است اما تا به امروز کیفیتی که از صفحه نمایش های اپل دیده ایم راضی کننده کاربران بوده است.

همچنین ساعت اپل به کاربر اجازه می دهد تا ترکیب صفحه نخست نمایشگر را خود تعیین کنند در حالی که سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

طراحی و کیفیت ساخت

شاید سامسونگ گیر همچون اپل واچ دارای یک طراحی زیبا نباشد اما بند ضخیم و صفحه نمایش بزرگ آن می تواند در هیبت یک گجت برای فیتنس کارایی بیشتری داشته باشد. ضخامت کلی این ساعت به گونه ای است که در دست افرادی بیشتر جلوه می کند که مچی ضخیم داشته باشند.

این در حالی است که ساعت هوشمند اپل از جنس آلومینیوم یا استیل است. اطراف نمایشگر آن کمی انحنا پیدا کرده و با بدنه ترکیب می شود. گزینه های زیادی که اپل برای علاقه مندان به خرید این ساعت فراهم آورده است، شایسته احترام است. به طور کلی مشخص است که اپل واچ ظاهری زیبا تر از سامسونگ گیر دارد.

نرم افزار

سیستم عامل تایزن موجود در این ساعت سامسونگ، در عمل تفاوت چندانی با اندروید ویر ندارد. تنها با یک بار لمس نمایشگر می توان به قسمت های نوتیفیکیشن، اپلیکیشن ها و "عدم مزاحمت" دسترسی پیدا کرد. هرچند نمی توان نرم افزار محبوب سلامتی سامسونگ را در این محصول نادیده گرفت.

در عرصه اپلیکیشن اپل حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد. در کنار نرم افزار هایی همچون فیس بوک، اینستاگرام، اوبر، توئیتر و اپل پی، بسیاری از توسعه دهندگان در تلاش هستند تا نرم افزار های بیشتری را برای ساعت مچی هوشمند اپل فراهم آورند.

باتری

گیر اس سامسونگ از یک منبع تغذیه ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در بهترین حالت سه روز دوام دارد. این زمان برای یک ساعت هوشمند مناسب به نظر می رسد و گیر اس در این زمینه یکی از بهترین محصولات بازار است.

دوام باتری اپل یک روز کامل یا ۱۸ ساعت است. این زمان در صورت 90 بار چک کردن ساعت، 45 دقیقه استفاده از نرم افزار و 30 دقیقه فعالیت ورزشی همراه با پخش موسیقی است.

در صورت نیاز ساعت اپل به حالت ذخیره انرژی وارد می شود و تا 72 ساعت توانایی نشان دادن ساعت را دارد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها