در یک مهمانی بزرگ و مجلل نشسته‌ام. ساعت‌ها از شروع مهمانی می‌گذرد و اندک زمانی بیشتر به پایان آن نمانده است. اینجا همه چیز دیدنی است، اما آن چیزی که از لحظه اول بیش از همه نظرم را به خود جلب کرده، ظرف بزرگ میوه‌خوری است که در وسط میز قرار داده شده است. هر میوه‌ای به شکلی در آن میان خودنمایی می‌کند و زیبایی طبیعی خود را به رخ بینندگان می‌کشد.
کد خبر: ۸۱۸۶۳۱
هنرنمایی با میوه ها

موز با آن قد کشیده‌اش، هلو با لپ‌های گلی‌اش، سیب‌های رنگ و وارنگ خوش‌عطر، زردآلو که مخمل زرد به تن کرده، آلوی زرد مانند چراغی روشن می‌درخشد و گلابی اندام متفاوت خود را در آن وسط نشان می‌دهد. کیوی، انگور، آلبالو و گیلاس هم در آن لابه‌لا جای خود را پیدا کرده‌اند. براستی که میوه‌ها هریک از دیگری زیباتر، خوش آب و رنگ‌تر و معطرترند. اگر اعجاز طبیعت را می‌خواهی ببینی، نگاهی به ظرف بزرگ میوه‌خوری بینداز یا گاهی که گذرت به بازار تره‌بار افتاد، لحظاتی را در غرفه میوه‌فروشی تامل کن. امروز می‌خواهیم با میوه‌‌ها کمی بازی کنیم و آنها را به شکل‌هایی جدید درآوریم. این کار هم لطف خودش را دارد. قرار نیست چیزی به هدر برود یا از ارزش خوراکی‌اش کم شود، فقط می‌خواهیم پیش از خوردن، ظاهر جالب‌تری پیدا کنند.

جوجه‌ها: یک جفت جوجه ناقلا که با شیطنت به روبه‌رو نگاه می‌کنند و در دل به دیگران می‌خندند. خودشان می‌دانند کانون توجهند و براحتی نظر هرکسی را به خود جلب می‌کنند. برای درست کردن هرکدام از جوجه‌ها به دو پرتقال درسته احتیاج دارید، بعلاوه پرتقال دیگری که پوستش را بکنید و با استفاده از آن، بال‌های جوجه را درست کنید. دو پرتقال را روی هم قراردهید و با سه یا چهار خلال دندان، آنها را در قسمت گردن جوجه به هم وصل کنید. با پوست پرتقال، یک جفت بال درست کنید و قسمت‌های پایین هر بال را دندانه‌دار برش بزنید تا مانند پر جلوه کند. بال‌ها را با سوزن ته‌گرد به بدن جوجه وصل کنید. حال به‌سراغ صورت جوجه‌ها بروید. با حلقه‌های تربچه و برشی کوچک از زیتون سیاه یا انگور سیاه برای جوجه‌ها چشم درست کنید و با سوزن ته‌گرد در جای خود بچسبانید. با هویج نوک درست کنید و وصل کنید. سپس به سراغ کاکل جوجه بروید. با استفاده از پوست بادمجان یا تکه‌ای فلفل دلمه‌ای کاکل بسازید و متصل کنید. جوجه ناقلا و بامزه‌تان به روی شما لبخند می‌زند.

کلمن آب: این یک مدلش را دیگر ندیده بودید. کلمنی از جنس هندوانه. هرگاه مهمانی خاصی داشتید و دلتان می‌خواست همه انگشت تعجب و حیرت به دهان بگیرند، دست به کار ساختن این کلمن شوید.

برشی کوچک از بالا و پایین هندوانه بزنید. داخل هندوانه را خالی کنید، اما قسمت پایین را تا قشر چهار سانتی‌متر دست نخورده باقی بگذارید.

در قسمت جلو پایین، سوراخی ایجاد کنید و شیر آب نصب کنید. احتمالا انجام این کار برای شما دشوار است و باید از اهل فن کمک بگیرید! هرگاه کلمن آماده شد، آب هندوانه داخل آن بریزید و در لیوان‌های حاوی یخ، این مایع گوارا را برای مهمانان‌تان بریزید. آنها می‌نوشند و از ذوق و سلیقه بی‌انتهای شما تعریف می‌کنند.

آناناس‌های انگوری: یک گلابی بردارید و با دانه‌های انگور و خلال دندان، کل بدنه آن را پر کنید. با تره هم برای آن برگ درست کنید و در قسمت بالا بزنید. دو یا سه آناناس انگوری در رنگ‌های مختلف درست کنید و کنار هم بچینید تا بهتر جلوه کنند.

آدم برفی: توت‌فرنگی‌های درشت انتخاب کنید. سر آنها را اندکی برش دهید. در آن قسمت، با ماسوره خامه فرم گرفته وارد کنید تا شکل صورت آدم برفی را پیدا کند. یک جفت کنجد سیاه رنگ هم می‌شود چشمان آن. با خامه منگوله کلاه را و دکمه‌ها را هم درست کنید. یک ظرف پر از آدم برفی خوشمزه درست کنید و با آنها از همه پذیرایی کنید.

قاچ‌های هندوانه: ایده‌ای مناسب برای مهمانی کودکان است. چوب بستنی از فروشگاه لوازم قنادی تهیه کنید و آنها را به قاچ‌های هندوانه بزنید. بچه‌ها از آنها خوششان می‌آید و با ذوق و شوق به جای کیم و آلاسکا گاز می‌زنند!

گلابی‌های خندان و متعجب: یکی دهانش از تعجب باز مانده و دیگری حسابی خوشگل کرده و لبخند به لب دارد. راحت آماده می‌شوند. جای چشم‌ها را کمی خالی کنید و یک جفت چشم عروسکی به جایش بزنید. بینی و دهان را هم حکاکی کنید. می‌توانید قسمت‌هایی از صورت گلابی را با میوه‌ای قرمزرنگ مثل آلبالو یا شاتوت کمی قرمز کنید تا رنگ و آب بهتری پیدا کند. گلابی خندان سمت چپ چشمانی سایه زده دارد. برای درست کردن این مدل، چشم عروسکی را به صورت پلک با گواش نقاشی کنید و برایش با ماژیک سیاه، مژه بکشید.

جغد: از قسمت وسط گلابی برش بزنید و آن را به صورت بدنه اصلی جغد کف بشقاب قرار دهید. دو قاچ کیوی را به جای چشمان بگذارید و انگور ریز سیاه یا تمشک آبی بگذارید تا شکل مردمک به خود بگیرد. توت فرنگی کوچکی را در جایگاه نوک جغد قرار دهید. دو پره کوچک از گلابی ببرید و به جای شاخ‌های جغد بگذارید. شش پره کوچک دیگر آماده کنید و هر سه تا را در جایگاه پنجه‌های یک پا قرار دهید. زیر پاها چوب شور بگذارید تا نشانگر ساقه‌ای باشد که جغد روی آن نشسته است. در پایان، برش‌های کوچک سیب را در دو طرف بدن جغد قرار دهید تا مانند پرهای پرنده به نظر بیاید.

سبد گل: به‌به! چه سبدی! برای درست کردن آن داخل سبد اسفنج گلسازی بگذارید و آن را با سیم به سبد وصل کنید تا تکان نخورد. سیخ‌های چوبی بردارید، تعدادی انگور سیاه یا سبز به هرکدام بزنید و آنها را داخل اسفنج قرار دهید. برای درست کردن گل‌ها، قالب گل درشت را به ورقه‌های آناناس بزنید و یک انگور سیاه یا یک اسکوپ خربزه و سر آن قرار دهید. گل‌ها را به سیخ زده و داخل سبد بگذارید. به سر چند سیخ دیگر توت فرنگی‌های درشت بزنید و آنها را هم لابه‌لای گل‌ها بچینید. برای پرکردن سبد، قاچ‌های باریک از خربزه و دستنبو برش دهید و لابه‌لای این گل‌های زیبای میوه‌ای بگذارید. با این سبد می‌توانید از مهمانان پذیرایی کنید یا آن را به دوستی هدیه دهید.

یک بشقاب رنگارنگ: گاهی اوقات وقتی میوه‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، معلوم می‌شود که چه تنوعی در شکل و رنگ دارند. بد نیست یک‌بار هم که شده برای زیباتر شدن سفره، یک‌ چنین بشقابی را درست کنید و در آن انگورهای حبه شده، توت فرنگی، کیوی، انبه، شلیل و شبرنگ که همگی خرد شده‌اند را به همراه شاتوت سیاه رنگ قرار دهید و از تماشای این رنگ‌های طبیعی لذت ببرید.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها