مواد لازم 300 گرم بیسکویت ساده/ 100 گرم کره/ 150 گرم خامه صبحانه/ 140 گرم پودر قند/ 400 گرم پنیر خامه ای/ 250 گرم کره بادام زمینی/ 1 قاشق چایی پودر وانیل/ به میزان لازم بادام زمینی برای تزئین/ 3عدد موز
کد خبر: ۸۱۸۵۹۷

طرز تهیه تارت خوشمزه کره بادام زمینی

مواد لازم برای سس کارامل:

40 گرم کره

50 گرم شکر

150 گرم خامه صبحانه

طرز تهیه:

1. ابتدا بیسکویت‌ها را در یک کاسه بریزید و آنها را به کمک گوشتکوب کاملا خرد کنید. بیسکویت ها را داخل ظرف غذا ساز هم می‌توانید ریز خرد کنید. کره را آب کنید سپس به بیسکویت های خرد شده اضافه کرده، آنها را خوب با هم مخلوط کنید. اکنون مخلوط بیسکویت و کره را کف یک قالب یا چند قالب کوچک که با کاغذ روغنی پوشانده اید بریزید و به کمک دست آن را خوب فشار دهید تا یک لایه از بیسکویت کف ظرف تشکیل شود. قالب‌ها را در یخچال بگذارید تا بیسکویت سفت شود.

2. حالا مواد تارت را آماده کنید. در یک کاسه کوچک خامه را بزنید تا کاملا نرم شود سپس آن را کنار بگذارید. در کاسه دیگر پنیر خامه‌ای، پودر قند و وانیل را بریزید و آنها را هم خوب با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر دو عدد از موزهایی را که پوست گرفته اید کاملا له کنید. اکنون در یک کاسه بزرگ تر، کره بادام‌زمینی را بریزید و آن را خوب هم بزنید تا نرم شود سپس مخلوط پنیر را به آن اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. حالا موز له شده و خامه را هم به مواد اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

3. در این زمان قالب یا قالب‌ها را از یخچال بیرون آورید سپس از مخلوط حاصل داخل قالب‌ها ریخته و آن‌ها را به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

4. برای تهیه سس ابتدا کره و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار داده و خوب هم بزنید تا کمی طلایی شود سپس خامه را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس کارامل آماده شود. حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید، سس را داخل یک ظرف مناسب ریخته و سپس ظرف را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.

5. هر زمان تارت‌ها آماده شدند آنها را با موز باقیمانده و بادام‌زمینی تزئین کرده، سس را روی شان ریخته ، سرو کنید.

یه جور دیگه

برای تهیه سس کارامل می توانید شکر را بدون کره روی حرارت قرار دهید تا ذوب و طلایی شود سپس خامه را به آن اضافه کنید.(آشپزی مثبت)

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها