روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به این که انتظار می رود صنعت گردشگری ایران بیش از هر صنعت دیگری پس از توافق هسته ای رشد کند به نقل از مدیر یک آژانس مسافرتی انگلیس نوشت: من در ایران احساس امنیت بیشتری می کردم تا در اکثر نقاط لندن.
کد خبر: ۸۱۷۸۶۹
ایران حتی از اکثر نقاط لندن امن تر است

روزنامه انگلیسی گاردین طی گزارشی نوشت: ایران کشوری با گنجینه های فراوان فرهنگی و تاریخی که کمتر مورد توجه گردشگران غربی قرار گرفته، انتظار دارد پس از توافق جامع هسته ای، شاهد افزایش رونق صنعت گردشگری خود باشد.

دولت حسن روحانی اقدامات جدیدی را برای تسهیل اعطای روادید به گردشگران خارجی و ساخت 200 هتل جدید صورت داده است.

مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران می گوید، پس از توافق هسته ای، «روزهای درخشانی» در انتظار صنعت گردشگری کشور است.

وی افزود: «هیچ صنعت دیگری در ایران در نتیجه این توافق، رشدی بیشتر از صنعت گردشگری نخواهد داشت... اخبار مربوط به توافق هسته ای و لغو تحریم ها صنعت گردشگری ما را شادمان کرده است.» وی اوایل ماه جولای گفته بود، ایران مدت ویزاهای توریستی را از 15 روز به یک ماه افزایش داده و از سال آینده امکان صدور الکترونیکی ویزا فراهم خواهد شد.

اوایل ماه جاری میلادی، یونسکو 2 مکان تاریخی دیگر –یعنی تپه های باستانی سوسا و دهکده میمند را به عنوان هجدهمین و نوزدهمین مکان های ایرانی در فهرست میراث جهانی خود جای داد.

ایران برخی از مهمترین اماکن تاریخی و باستانی جهان را در خود جای داده و دارای مساجد زیبا و چشم اندازهایی فوق العاده است.

میشائیل پولمن، مدیر بازاریابی شرکت گردشگری وایلد فرانتیرز انگلیس که در 10 سال گذشته گردشگران غربی زیادی را به ایران برده می گوید، تقاضا برای تورهای سفر به ایران از زمان انعقاد توافق هسته ای در روز سه شنبه افزایش یافته است.

وی افزود: از سال 2013 تقاضا برای سفر به ایران رشد قابل توجهی داشته و سال گذشته شرکت وایلد فرانتیرز، 150 گردشگر را به ایران اعزام کرده است. وی انتظار دارد که این تعداد امسال 30 درصد افزایش یابد.

پولمن گفت: «زمانی که یخ روابط بین ایران و غرب شروع به آب شدن کرد، یکباره مردم احساس کردند که ایران برای سفر کردن جایی امن است... قبلا دولت بوش ایران را محور شرارت نامگذاری کرده بود و این کمکی به بهبود امور نمی کرد. مدتی زمان برد تا ایران خودش را از شر این برچسب خلاص کند.»

وی با اشاره به اینکه واکنش های گردشگران غربی ای که به ایران سفر کرده اند قابل توجه است، گفت: «آنها همگی وقتی برمی گردند می گویند آنجا کشوری نو بود. اماکن تاریخی این کشور نظیر پرسپولیس، و معماری اسلامی و اماکن باستانی آن یک چیز است، اما همه اتفاق نظر دارند که بزرگترین سورپرایزی که در ایران در انتظار گردشگران است، مردم این کشور هستند.»

دیوید مک گینس، از موسسه مسافرتی ترول دی آنناون نیز با پولمن هم نظر است: «زمانی که روحانی انتخاب شد، تعداد رزرو سفر به ایران تغییر زیادی کرد. ما بلافاصله شاهد افزایش رزرو سفر به ایران بودیم و این کشور به یکباره یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی ما شد.»

این موسسه سال گذشته 100 گردشگر را به ایران اعزام کرده و چند تور دیگر را برای امسال برنامه ریزی کرده است.

مک گینس در پاسخ به این سوال که آیا ایران برای سفر کردن کشور امنی است؟ می گوید: «این کشور بسیار امن است. من خودم به شخصه در 2 سال اخیر پنج شش بار به آنجا سفر کرده ام و هیچگاه هیچ مشکلی با هیچ کس نداشته ام. ایران احتمالا خونگرم ترین و مهمان نوازترین کشوری است که من تاکنون به آن سفر کرده ام.»

پولمن افزود: «من هم احساس امنیت بالایی داشتم. با توجه به اوضاعی که در منطقه حاکم است، اگر شما به کشورهای اطراف ایران نظیر سوریه و عراق نگاه کنید، آنها امن نیستند، اما ایران یک کشور کاملا تحت کنترل است که 90 درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند و هیچ نزاعی بین شیعه سنی در آن وجود ندارد. شما وقتی در خیابان راه می روید احساس امنیت می کنید. من در ایران احساس امنیت بیشتری می کنم تا در اکثر نقاط لندن.»(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها