فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان در ایام تعطیلات عید سعید فطر فعال است و مبادلات اقتصادی و فعالیت‌های تجاری در این مرزها طبق روال سابق انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۷۶۳
مرزهای خسروی و پرویزخان در تعطیلات عیدفطر فعال است

افشین رضایی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تجار ایرانی فعال در این مرزها در ایام تعطیلات عید فطر می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و در صورت آمادگی تجار و پیله‌وران عراقی و حضور گمرک و پایانه عراق در این مرزها، صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی بدون وقفه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: مرزهای فعال ما رسمی هستند و تعطیلی آنها امکان‌پذیر نیست و در صورت تعطیلی چند روزه در عراق و اقلیم کردستان به مناسبت عید سعید فطر، فعالیت تجاری از سوی آنها متوقف می‌شود در صورتی که از طرف ما مرز همچنان فعال است.

رضایی با بیان این‌که تردد مسافر از این دو مرز بدون وقفه انجام می‌شود، گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر دستگاه‌های اداری مستقر در مرز باز هستند و وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی از ادامه روند ترانزیت سوخت عراق به کشورمان از مرز پرویزخان در ایام تعطیلات عید سعید فطر طبق روال سابق خبر داد.

روزانه بیش از یکهزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی پرویزخان و بیش از 300 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شده است که خسروی هم‌مرز با حوزه حکومت مرکزی و پرویزخان هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها