ایران و گروه 1+5 روز دوشنبه تلاش خواهند کرد تا ریزه‌کاری‌های نهایی برای حصول یک توافق نهایی را تکمیل کنند.
کد خبر: ۸۱۶۶۲۶
توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مذاکرات هسته‌ای که آخرین دور آن بیش از دو هفته است به درازا کشیده شده، همچنان با هدف رسیدن به راه حلی برای برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های این کشور ادامه دارد.

ابتدا امیدهایی وجود داشت که ابتدای هفته جاری توافق حاصل شود اما نهایی کردن چارچوب تفاهمی که اوایل ماه آوریل میان این کشور‌ها در لوزان به دست آمد کار دشواری است. گفته می‌شود که ایران و گروه 1+5 طبق این تفاهم روی زمانبندی دقیق لغو تحریم‌ها و خواست ایران برای لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل کار می‌کنند.

یک مقام آلمانی یکشنبه شب گفت که هنوز ممکن است همه چیز به شکست بینجامد اما بسیار به پایان نزدیک هستیم.

آخرین مرحله ازمذاکرات هسته‌ای روز دوشنبه در وین ادامه می‌یابد.

اکنون سرگئی لاوروف که شب گذشته وارد وین شد، جان کری، محمد جواد ظریف، لوران فابیوس، فرانک والتراشتاین مایر وزرای امور خارجه مذاکره کننده و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایتخت اتریش هستند و فیلیپ هاموند هم که بعد از ظهر یکشنبه وین را ترک کرد قرار است دوباره صبح روز دوشنبه به این مذاکرات بپیوندد، اگرچه هنوز مشخص نیست که وانگ یی وزیر امور خارجه چین می‌آید یا نه.

اگر این توافق به دست می‌آید باید در کنگره آمریکا مورد بررسی قرار گیرد که به گفته میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا راه سختی در پیش خواهد داشت.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها