ساحلی‌بازان فوتبال ایران امروز سراپا انگیزه هستند تا در ادامه شگفتی‌سازی‌های خود در جام‌جهانی برزیل دومین قدرت جام‌جهانی فوتبال ساحلی را هم از پیش‌رو بردارند.
کد خبر: ۸۱۶۱۵۲
ساحلی‌بازان ایران؛ بدون ترس مقابل برزیل

پس از پیروزی 6 بر 5 مقابل اسپانیا، نایب‌قهرمان اروپا، حالا همه نگاه‌ها به تیم ملی ایران است. البته حضور مارکو اکتاویوی برزیلی روی نیمکت ایران، خود دلیل دیگری است تا در آستانه بازی با برزیل، ساحلی‌بازان کشورمان بیش از پیش در کانون توجه قرار بگیرند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که جمعه و در بازی نخست خود، با وجود یک بازیکن اخراجی، نتیجه باخت را با پیروزی عوض کرد، از ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه پرایا دابایای شهر اسپینهو پرتغال، به مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم فوتبال ساحلی جهان می‌رود.

البته بردن جام‌دارترین تیم ساحلی دنیا آسان نیست. برزیلی‌ها در مجموع 16 دوره قبلی رقابت‌های جهانی و جام‌جهانی فوتبال، 13 بار عنوان قهرمانی را به دست آوردند، یک بار نایب‌قهرمان شدند و دو بار هم روی سکوی سومی ایستادند تا از این حیث بی‌رقیب‌ترین تیم جهان باشند.

این درحالی است که تیم ایران ششمین حضور خود در جام‌جهانی فوتبال ساحلی را تجربه می‌کند و در سال ۲۰۱۳ در بهترین نمایش تاریخش با حذف در یک‌چهارم نهایی در رده پنجم قرار گرفت. با این حال اکتاویو معتقد است تیمش برای پیروزی بر برزیل از انگیزه بالایی برخوردار است. این سرمربی پرتغالی در آستانه بازی امشب گفت: ما با عبور از اسپانیا، دومین برد تاریخی‌مان را مقابل نایب‌قهرمان اروپا جشن گرفتیم و گام اول را محکم برداشتیم.

همان پیروزی باعث شد برای بازی با برزیل انگیزه‌های فراوانی داشته باشیم. بازیکنان ایران یکشنبه‌شب برای برد دیگری به زمین مسابقه می‌روند.

ایران و برزیل در مرحله مقدماتی دوره گذشته جام جهانی هم با یکدیگر بازی کردند که آن مسابقه با برتری 4 بر یک برزیل همراه شد. البته در رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۱۳ ـ امارات، ایران مقابل برزیل پیروز شد؛ مسابقه‌ای که در وقت‌های قانونی با تساوی ۴ بر ۴ و در ضربات پنالتی با برتری 3 بر یک ایران به پایان رسید. تیم فوتبال ساحلی کشورمان که با هدایت مارکو اوکتاویوی برزیلی مقابل رکورددار رقابت‌های فوتبال ساحلی قرار می‌گیرد، اگر شگفتی جام بین قاره‌ای را در جام جهانی تکرار کند، می‌تواند همانند دوره گذشته این مسابقات، در بین هشت تیم برتر جام قرار گرفته و موفقیت‌ جدیدی را در این رشته به نام خود ثبت کند.

با توجه به پیروزی 5 بر یک برزیل مقابل مکزیک در بازی نخست، تیم پیروز بازی امشب، صعودی زودهنگام را به مرحله حذفی جام جهانی جشن خواهد گرفت. در حال حاظر برزیلی‌ها با تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارند، اما اگر تیم ملی کشورمان از بازی امروز با امتیاز خارج شود، با توجه به در پیش داشتن یک بازی نسبتا راحت مقابل مکزیک، این شانس را دارد که با خیالی آسوده به بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی بیندیشد.

ایران تنها برنده در بین آسیایی‌ها

بازی نخست از مرحله گروهی هشتمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی جمعه‌شب به پایان رسید و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با کسب پیروزی برابر اسپانیا، تنها تیم پیروز قاره آسیا در این مرحله لقب گرفت. ژاپن در بازی افتتاحیه جام با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب پرتغال شد و عمان هم با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل سوئیس شکست خورد.

برنامه بازی‌های امروز جام جهانی فوتبال ساحلی به شرح زیر است:

گروه C

اسپانیا ـ مکزیک، ساعت ۱۳، ورزشگاه پرایا دابایا

برزیل ـ ایران، ساعت 17 و 30 دقیقه، ورزشگاه پرایا دابایا

گروه D

روسیه ـ ماداگاسکار، ساعت 14 و 30 دقیقه، ورزشگاه پرایا دابایا

پاراگوئه ـ تاهیتی، ساعت ۱۶، ورزشگاه پرایا دابایا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها