گپ و گفتی با حسین محب‌اهری، بازیگر نقش «منوچهر» در سریال دردسرهای عظیم2

حال این روزهایم را دوست دارم

حسین محب‌اهری کارش را با آثار مخصوص کودکان و نوجوانان آغاز کرد؛ بازی در سینما را با فیلم رابطه شروع کرد و همچنین او را در برنامه‌های تلویزیونی محله برو بیا و محله بهداشت دیدیم. محب اهری یکی از هنرمندان پرکار تلویزیون است و با وجود ابتلا به بیماری سرطان همچنان شاد و پرانرژی به فعالیتش ادامه می‌دهد. او این روزها سخت مشغول بازی در سریال دردسرهای عظیم2 است که همزمان با پخش، تصویربرداری می‌شود و نقش متفاوتی در این سریال برعهده دارد.
کد خبر: ۸۱۵۶۰۳
حال این روزهایم را دوست دارم

محب اهری در این نقش که منوچهر نام دارد، تصویر مرد آرامی را به نمایش گذاشته که در مقابل همسر دیکتاتور و خودخواهش کاری جز صبر و سکوت ندارد و در عوض در دنیای خود به آشپزی و گردش در دنیای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای مشغول است.

منوچهر از روز اول داماد سرخانه بوده که این قدر در مقابل همسرش ضعیف و ذلیل است؟

به نظرم به جای این که او را ذلیل و ضعیف توصیف کنید، بهتر است بگویید او با محبت با همسرش برخورد می‌کند، موقعیت شریک زندگی‌اش را درک می‌کند و تلاشش این است که روحیه و حال محترم بهتر و بهتر شود.

او چه جایگاهی در این خانواده دارد؟ قرار است فقط همیشه کوتاه بیاید؟

به کمک کارگردان و براساس متنی که نویسنده نوشته، سعی کرده‌ام خصوصیت آن دسته از مردها را نمایش بدهیم که به همسرانشان امر و نهی نمی‌کنند، مهربان هستند. منوچهر برعکس خیلی از مردها یا حتی برخی زن‌ها در زندگی زناشویی فقط به خودش فکر نمی‌کند و صرفا دنبال حق و حقوق خودش نیست. او مراعات همسرش را می‌کند و اهل مداراست. منوچهر از آن دست مردهایی است که اعتقاد دارند زن‌ها لطیف هستند و باید مراقبشان باشند. شرایط محترم و منوچهر به یک اندازه دشوار است. هر دو فرزندشان را از دست داده‌اند، اما منوچهر چون قوی‌تر است با آرامش و مدارا با این درد کنار می‌آید.

اما همسرش خیلی هم لطیف نیست!

اگر قرار بود هم محترم داد و بیداد کند و هم منوچهر؛ زندگی آنها چیزی نبود جز یکی به دو کردن‌های خسته‌کننده، و قطعا ساختار خانواده به هم می‌ریخت. لازم بود، یکی از این دو نفر نرمش نشان بدهد و منوچهر این کار را می‌کند. همان‌طور که در احادیث آمده، مرد باید با ملاطفت و مهربانی با همسرش برخورد کند.

حضور در دنیای مجازی راهی است برای این که شرایط موجود را تحمل کند؟ او یا بازی می‌کند یا در دنیای مجازی در حال تبادل عکس‌ها و نظراتش با دیگران است.

این یکی از ویژگی‌های منوچهر است. اوقات فراغت زیادی دارد و آن را با استفاده از امکانات ارتباطی، مخابراتی و گشت و گذار در دنیای مجازی پر می‌کند. البته در ادامه خواهیم دید که او تغییر می‌کند؛ در واقع با ابعاد دیگری از شخصیت منوچهر آشنا خواهیم شد که فعلا نمی‌توانم در این باره اطلاعات زیادی به شما بدهم.

خودتان چقدر اهل دنیای مجازی هستید؟ در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارید یا از گوشی تلفن همراه صرفا برای مکالمه استفاده می‌کنید؟

اصلا اهل گردش در اینترنت و عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیستم. راستش اصلا چیزی در این باره نمی‌دانم، اما از بازی‌های گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنم بخصوص وقتی کار خاصی ندارم و حوصله‌ام سر می‌رود.

با این حساب با دیالوگ‌های مرتبط با این بخش و اصطلاحات مرتبط با دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راحت هستید؟

بله. مشکلی ندارم. اصولا از حضور در این سریال بسیار راضی هستم. به نظرم بهترین سریالی است که تا به حال بازی کرده‌ام و از این که در آن حضور دارم، خیلی خوشحالم. معتقدم برای من این سریال یک قدم به جلو بود.

چرا؟

چون داستان بسیار جذاب و گیرایی دارد و قرار است بزودی اتفاقات زیادی در آن رخ بدهد. اتفاقاتی که اوج و فرود بسیار دارد و حتما مخاطب را هیجان‌زده خواهد کرد.

در سریال «خوب بد زشت» نقش پدری را بازی می‌کردید که با منوچهر خیلی متفاوت بود و اتفاقا با حضور فرزندانش در دنیای مجازی بسیار مشکل داشت.

من بازیگرم و باید بتوانم نقش‌های متنوعی بازی کنم. هر سریالی قصه خودش را دارد و در این سریال هم نقش آدمی را برعهده دارم که وضع مالی خوبی دارد اما روزگار حسابی او را بالا و پایین می‌برد و در دل ماجراهایی با پیچ و خم‌های بسیار قرار می‌دهد. این نقش شبیه به هیچ کدام از نقش‌های قبلی من نیست و اصولا همیشه تلاش کرده‌ام از افتادن در دام کلیشه پرهیز کنم.

در پیچ و خم‌های قصه و اوج و فرودهایی که به آن اشاره کردید، منوچهر سهمی دارد یا همچنان منفعل است؟

منوچهر سهم دارد و بزودی این شخصیت پررنگ‌تر از گذشته می‌شود.

به نظرتان بسط پیدا کردن داستان و اضافه‌شدن شخصیت‌هایی مانند منوچهر و محترم، تمرکز سریال را از لطیف و دردسرهایش برنداشته است؟

نه این طور نیست. به اعتقاد من اضافه‌شدن این بخش به جذابیت‌های قصه اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این روزها حالتان خوب است و به اندازه قبل درگیر بیماری نیستید.

بله، دقیقا همین طور است. خوشبختانه حالم به شکل غیرعادی و غیرقابل باوری خوب است. حکمت خدا بود که به این بیماری مبتلا شدم و اگر امروز حالم خوب است همه به دعای مردم ارتباط دارد. گاهی شده کسی نیمه شب به من پیامک فرستاده که در حرم امام ‌رضا(ع) است و همین لحظه به یادم بوده و برایم دعا کرده است. آدم‌های مهربانی در خیابان مرا در آغوش گرفته‌ و برایم دعا کرده‌اند. البته نگاهم به زندگی هم عوض شده است؛ بعد از جراحی و شیمی درمانی، حتی یک برگ برایم اهمیت دارد. شاخه و گل و درخت برای من مفهوم دیگری پیدا کرده است. به این فکر می‌کنم که زندگی چیست؟ باید چه کار کرد و چه کار نکرد؛ از خودم می‌پرسم با این همه نعمت چرا باید به کمبودهای زندگی نگاه کنم و این همه داشته‌های ارزشمند را نبینم. حال این روزهایم را دوست دارم.

رادیو و تلویزیون

آذر مهاجـر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها