همزمان با حضور نخست وزیر هند در تهران؛

رئیس جمهوری افغانستان به ایران سفر می کند

رییس جمهور با تاکید بر عزم جدی تهران برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریزم، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، همواره حمایت از دولت قانونی افغانستان است.
کد خبر: ۸۱۵۵۲۷
سیاست ایران، همواره حمایت از دولت قانونی افغانستان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در حاشیه اجلاس مشترک همکاری شانگهای و گروه بریکس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و در کنار ملت و دولت افغانستان است،‌ گفت: اراده ایران مبتنی بر همکاری‌های گسترده با کشور افغانستان می‌‌باشد.

رییس ‌جمهور افزود: ما خواهان تقویت دوستی میان ایران و افغانستان و تردد قانونی مردم افغانستان در ایران هستیم.

روحانی تأکید کرد: ایران در راستای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی افغانستان حرکت می‌کند.

رییس ‌جمهور همچنین بر ضرورت ممنوعیت کشت خشخاش با برنامه‌ریزی و اراده جدی دولت افغانستان تأکید کرد و گفت: باید ریشه افیونی مواد مخدر در افغانستان هر چه زودتر خشکانده شود.

روحانی با اشاره بر ضرورت افزایش همکاری‌های بین دو کشور، گفت: ایران می تواند در زمینه‌های راه‌آهن، صنعت و معدن و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، به افغانستان کمک کند.

رییس‌ جمهور افغانستان نیز در این دیدار خواستار حمایت‌های ایران برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست‌ها در افغانستان شد و گفت: متأسفانه روزانه شاهد جنگ و خونریزی در افغانستان هستیم که باید هر چه زودتر این خشونت‌ها پایان یابد.

محمد اشرف غنی احمدزی بر گسترش روابط اقتصادی، زیربنایی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و با بیان اینکه ایران حامی همیشگی افغانستان بوده است، گفت: امیدواریم با بهره گیری بیشتر از توانمندی کارشناسان و مهندسان ایرانی، افغانستان نیز به لحاظ زیرساخت و ثبات و امنیت به نقطه مطلوب برسد.

وی با اشاره به همکاری ایران با افغانستان در زمینه پروژه‌های خط راه‌آهن گفت: اتمام و تکمیل این طرح‌ها در افغانستان منجر به کاهش هزینه های ترانزیت کالاها خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها