محمد رویانیان می گوید کسی که رفته پرسپولیس را فروخته و مدعی شده این تیم در ماجرای خلعتبری باید به لیگ یک سقوط کند خائن به کشور است.
کد خبر: ۸۱۵۲۴۵
کسی که اطلاعات دروغین از قرارداد خلعتبری را به فیفا داده خائن به مملکت است!

محمد رویانیان در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین؛درباره ماجرای جنجالی قرارداد محمدرضا خلعتبری با پرسپولیس تحت مدیریتش سخن گفت. قراردادی که حالا مشخص شده بعد از زمان نقل و انتقالات قانونی فیفا فسخ شده و بر اساس قوانین سازمان لیگ او با تخلف برای پرسپولیس به میدان رفته است. این حکمی است که فیفا صادر کرده و برایش 53 هزار دلار پرسپولیس را جریمه کرده اما کمیته انضباطی یا استیناف ایران هیچ واکنشی در این باره نداشتند . دو سال قبل یکباره اتفاقی عجیب در فوتبال ایران افتاد. جواد نکونام که با امیر قلعه نویی در استقلال مشکل داشت می خواست به لیگ امارات برود و ناگهان اعلام شد خلعتبری مهاجم تیم ملی و سپاهان قراردادی با تیم اماراتی عجمان رو کرد که ضرری بزرگ به فوتبال ایران شد و هنوز ترکش هایش ادامه دارد. مهاجمی که با همین رفتارهایش روز به روز از تیم ملی دورتر و دورتر شد.

لیگ امارات به نام جعلی (ع.ر.ب.ی) تغییر یافته بود و افکار عمومی کشور زیر بار این نمی رفت که ملی پوشانش در چنین لیگی بازی کنند. جواد نکونام بلافاصله با وساطت شخص علی کفاشیان در استقلال ماندگار شد و یک فصل پر از دعوا را با قلعه نویی آغاز کرد اما ماجرای خلعتبری دامنه دار شد. تیم اماراتی برای بازیکنش درخواست غرامت می کرد. قراردادی که در زمان بسته شدنش ابهام بود ، با غرامتی 550 هزار دلاری فسخ شد . این پول را حسین هدایتی قرار شد بدهد و خلعتبری شماره 9 پرسپولیس شود. او آمد و آن سال هم خیلی سوپر استار قرمزها نبود و پایان فصلش هم ول کرد تا به اصفهان برگردد. حالا اما بعد از مدتها مشخص شده این قرارداد مشکلات مهمی داشته که اگر کمیته انضباطی پی اش را می گرفته می توانسته پرسپولیس را به دسته پایین تر بفرستد چون یک فصل کامل از بازیکنی غیرقانونی استفاده کرده است. این سند خیلی عجیب و غریب در دل دعواهای راه آهن و پیکان منتشر شده تا نشان دهد فدراسیون فوتبال که حالا همه بازی های راه آهن را برای استفاده از موتومبا 3 بر صفر کرده است ، باید بازی های پرسپولیس را هم به همین شکل برایش تصمیم می گرفت. اینکه علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت راه آهن است ، این گمانه زنی را که او در زمان مدیریتش در پرسپولیس از ماجرا مطلع بوده و او هم یکی از ارکان تصمیمساز بوده تا این حکم محکومیت بیش از 7 ماه در فدراسیون بماند و خاک بخورد را هم جدی تر کرده و حالا محمد رویانیان که بازیکن شماره 9 را از امارات به تیم شان آورد ، با دلخوری می گوید:« نمی دانم ما چه تخلفی کردیم. ما دنبال خلعتبری بودیم و با کمک هدایتی 550 هزار دلار دادیم که باشگاه اماراتی قراردادش را فسخ کند. اصلا خلعتبری برای آن تیم بازی نکرده بود و اسنادی هم که به ما دادند طوری بود که نشان می داد او بر اساس قانون و در ضرب العجل قانونی قراردادش را فسخ کرده است. تازه دوستان فدراسیون برای خلعتبری درخواست آی تی سی کردند و طرف اماراتی هم برایش در زمان یادشده آی تی سی صادر کرد. الان اگر باشگاه اماراتی تخلفی کرده یا فدراسیون آنها قانون را زیر پا گذاشته به ما چه ارتباطی دارد؟»

هرچه هست اما فیفا علیه پرسپولیس حکم صادر کرده و این تیم غیر از غرامت 200 میلیونی باید بپردازد و البته این تناقض با قوانین لیگ مان هم به وجود آمده که چرا برخوردها دوگانه هستند. رویانیان می گوید:«خب این شکایت ماه ها جریان داشته و حتما از ما توضیح خواستن. دوستانی که نرفتن از پرسپولیس دفاع کنند باید پاسخگو باشند. البته من مطمئنم یکسری خائن رفتند در این پرونده اطلاعات جعلی فروختند و باعث این حکم شدند چون اگر تخلفی هم باشد از سوی اماراتی ها اتفاق افتاده که برای این بازیکن آی تی سی صادر کرده اند. آقایان باید می رفتند و دفاع می کردند ، اما نرفتند و حالا چنین سندی رو می شود که برایم جای تعحب دارد.»

او البته می گوید این وسط گروهی دنبال سودجویی بودند و با اطلاعات فروشی دروغین چنین جریمه ای را روی دست پرسپولیس گذاشتند:« ما برای اقتدار فوتبال ایران و برای اینکه مردم مان می خواستند یک بازیکن ایرانی در لیگی بازی نکند که نامی جعلی دارد ، رفتیم و این بازیکن را به تهران برگرداندیم. ما با غیرت و تعصب این کار را کردیم که فوتبال ملی و اقتدار کشورمان ضربه نخورد. این وسط یک سری باجگیر از ما 100 هزار دلار رشوه خواستند اما چون تخلفی انجام نداده بودیم زیر بارش نرفتیم و بعد رفتند اطلاعات دروغین فروختند. اما آن اطلاعات اهمیتی نداشت چون ما تخلفی نکرده بودیم و این فدراسیون فوتبال امارات و باشگاه اماراتی بودند که برایش مجوز بازی صادر کردند. این وسط ما چه تخلفی کرده بودیم که حالا باید پاسخگویش باشیم. »

رویانیان این نکات را می گوید تا هواداران پرسپولیس مطمئن باشند قرار نیست امتیازات شان کم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
۰
۰
تعطیل كنید تیم های دولتی رو كه از مالیات جیب امثال منه كارمند تغذیه میشن و آخرش میشه این... به والله من ناراضیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
۰
۰
خائن اون كسی است كه ثروت های مملكت را به باد داده ، در شرایطی كه خیلی از مردم نون خالی ندارن بخورن ،خیلی از مردم پول دارو و دكتر ندارن پولهای میلیاردی از بیت المال به پای آدمایی مثل خلعتبری ریخته
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها