برترین بازیکن جام جهانی 2015 شانس اول بردن توپ طلاست

توپ طلا به‌ وقت‌ «کارلی»

جام جم ورزشی: کارلی لوید هافبک تیم زنان آمریکا به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی زنان 2015، توپ طلای این جام را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۱۴۸۰۵
برترین های جام جهانی زنان 2015 معرفی شدند

جام جهانی زنان 2015 به میزبانی کانادا با سومین قهرمانی تیم آمریکا به پایان رسید. در این رقابتها 24 تیم در مدت 30 روز به رقابت پرداختند.

کفش طلای جام نیز به سلیا ساسیچ گلزن برتر این تورنمنت از آلمان تعلق گرفت.

لوید بازیکن شماره 10 آمریکا در دیدار فینال مقابل ژاپن، در پنج دقیقه اول بازی 2 گل به ثمر رساند و 16 دقیقه بعد هت تریک خود را کامل کرد.او در تمام مسابقات آمریکا حضور داشت. او چهار جایزه ال وای جی برای بهترین بازیکن هر دیدار را نیز تصاحب کرد.

توپ نقره ای این جام به آماندین آنری از فرانسه اعطا شد. این بازیکن 25 ساله در دیدار مقابل کره جنوبی و مکزیکی بازیکن ال وای جی این دو مسابقه شناخته شد. او در هر پنج دیدار فرانسه در جام جهانی زنان حضور داشت.

توپ برنز جام نیز به آیا میاما از ژاپن اعطا شد. این بازی ساز ژاپنی در مسیر صعود به فینال دو پنالتی را به ثمر رساند و دو پاس گل نیز داد.

کفش طلای جام به سلیا ساسیچ با شش گل و یک پاس گل تعلق گرفت. این بازیکن آلمانی در نوک حمله تیم آلمان قرار داشت

کفش نقره ای جام به کارلی لوید با شش گل و یک پاس گل اعطا شد.

کفش برنز جام نیز به آنیا میتاگ از آلمان با پنج گل و دو پاس گل اعطا شد.

دستکش طلایی جام به هوپ سولو دروازه بان تیم زنان آمریکا تعلق گرفت. او رکورد تازه ای در جام جهانی زنان برجا گذاشت و مدت 540 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت. او دومین دروازه بان در تاریخ این جام است که در 10 دیدار دروازه خود را بسته نگه داشته است.

جایزه بهترین بازیکن جوان جام به کادشیا بوچانان از کانادا اعطا شد. مدافع میانی کانادا با 19 سال سن، بیش از 40 بازی ملی در کارنامه خود دارد. او با آنکه در تمام مسابقات تیم خود شرکت داشت، حتی یک کارت اخطار هم نگرفت.

جایزه بازی جوانمردانه فیفا نیز به تیم فرانسه اعطا شد. فرانسه که تا مرحله یک چهارم نهایی این جام صعود کرد در پنج بازی خود فقط سه کارت زرد گرفت. تیم فرانسه با بازی هجومی ، به علت احترام به حریفان و داوران مسابقه و برخورد ورزشی کادر مربیگری و هواداران ، گروه بررسی فنی فیفا را تحت تاثیر قرار داد.

نشان قهرمانان جهان فیفا به برندگان مسابقات مهم فیفا شامل جام جهانی، جام جهانی زنان، جام جهانی فوتبال ساحلی، جام جهانی فوتسال و جام باشگاههای جهان تعلق می گیرد.

ژاپن بدنبال قهرمانی در جام جهانی 2011 آلمان، این نشان معتبر را در فینال جام جهانی 2015 به همراه داشت. آمریکا نیز برای جام جهانی چهار سال آینده این نشان را در اختیار دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها