مذاکرات هسته ای ایران و 1+5

آزمون بزرگ روسیه در وین

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه یکشنبه شب به وین آمد تا مذاکرات فشرده و دشواری را با اعضای غربی 1+5 در خصوص موضوع مهم «بازگشت فوری تحریم ها» انجام دهد.
کد خبر: ۸۱۴۶۷۸
آزمون بزرگ روسیه در وین

سرگئی لاوروف در حالی وارد وین می شود که موضوع «بازگشت فوری و خودکار تحریم های شورای امنیت» به اختلافی مهم و اساسی میان ایران و طرف غربی تبدیل شده است. کاخ کرملین تاکنون با این موضوع مخالفت کرده و استدلال ناشیانه و غیر عقلانی دو کشور آمریکا و فرانسه در خصوص لزوم بازگشت خودکار تحریم ها را نپذیرفته است.

با این حال اکثر کارشناسان و تحلیگران مستقردر وین معتقدند تا زمان عدم حل و فصل این مشکل اساسی، نمی توان سخن از توافق نهایی میان ایران و اعضای 1+5 به میان آورد.

طی ساعات آتی احتمالا سرگئی لاوروف نقش پررنگ و مهمی را در مذاکرات هسته ای ایفا خواهد کرد. روز دوشنبه نیز قرار است وانگ ئی وزیر امور خارجه چین وارد وین شود تا در کنار لاوروف به مذاکره با آمریکا و تروییکای اروپایی حول این موضوع اختلافی ادامه دهد.

یک منبع آگاه و نزدیک به مذاکرات هسته ای در وین تاکید کرده است که تا این لحظه موضوع بازگشت فوری و خودکار تحریم ها همچنان میان طرفین به صورت حل نشده باقی مانده است، هر چند که دو طرف به ویژه تیم ایرانی برای گذار از این وضعیت پیشنهاداتی را مطرح کرده اند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یزدانپناه كشاورز
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
۰
۰
روسیه نهایتا بااین كارت اهرم فشاری برای گرفتن امتیاز استفاده میكند تا از معضلات اوكراین عبوركند تا امروز كه اینجور بوده

نیازمندی ها