یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران از پایان کار نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی خبر داد و گفت: متن توافق احتمالی با پرانتزها و اختلافات موجود قرار است در سطح معاونان بررسی شود تا پس از آن برای تصمیم گیری در اختیار وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 با ایران قرار گیرد.
کد خبر: ۸۱۳۳۵۹
نگارش متن توافق احتمالی پایان یافت

این منبع در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: براساس اعلام منابع غربی قرار است فردا پنجشنبه وزیران خارجه فرانسه و چین به وین بیایند و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جمع مذاکره کنندگان بپیوندد.

هرچند درباره ورود وزیر خارجه انگلیس به وین خبری منشتر نشده اما گفته می شود قرار است فردا جلسه ای در سطح وزیران امور خارجه ایران و مهمترین موضوع باقیمانده در مسیر رسیدن به توافق، لغو همه تحریم هاست

چنانچه نتیجه این نشست در بحث نزدیک کردن مواضع به یکدیگر موفق باشد، می تواند در رسیدن به توافق تاثیر گذار باشد.

گفته می شود مهمترین موضوع باقیمانده در مسیر رسیدن به توافق لغو همه تحریم هاست که باید اجرای تعهدات ایران برداشته شود اما نداشتن جدول زمانبندی و نبود اعتماد به یکی از موانع برسر راه توافق تبدیل شده است.

تحقیق و توسعه فعالیت های هسته ای و دسترسی ها و بازرسی ها از مراکز نظامی هم دو موضوع مهمی است که هنوز راهکاری برای آن پیدا نشده است.

هر چند گفته می شود راه حل ها وفرمول هایی ارائه شده است و طرف های مختلف در حال بررسی این راه حل ها هستند تا ببینند آیا می توان با این راه حل ها دیدگاه همه طرف ها را برای رسیدن به توافق جلب کرد یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها